søndag den 11. marts 2012

Stævne sæsonen er startet

JUBII, endelig!!
Sæsonen er startet, og vi har deltaget i 2 indendørs stævner :D
Og vi ser ud til at gå en super sæson i møde, hele familie...
Vi startede i VAS, lørdag 18. februar var det store hunde som skulle løbe.. Mor havde tilmeldt Merci, og far med Ghetto, Jeanett skulle også løbe med Knoppers. Der var også flere hvalpe derinde, Cheri, Macho, Wotán og Zap.. Det er så dejligt vi har mulighed for at følge vores hvalpe så tæt, og ser dem ofte :)
Det var et nyt gulvtæppe, som rygtet sagde skulle være vildt godt, så vi var meget spændte på det :)
Sidste år skøjtede Knoppers og Bugsy helt vildt, derfor havde far ikke tilmeldt Bugsy, men vi havde trænet en del på gulvtæppe med Knoppers over vinteren, så vi havde en forventning om han stod bedre fast end sidste år! Men det ville tiden jo vise..
Ghetto har trænet på gulvtæppe som hvalp, men før han blev 1. år, så det var spændende hvordan han stod fast, men han startede desværre 1. løb med at rive 1. pind... Øv, men så fandt han fodfæstet igen! Og havde et flot løb!
Her kan i se alle Ghettos løb:
Hans bedste løb er en 2. plads i spring kl. 1, og får sin 2. pind :)

Merci har sat noget mere fart i år, og mor har fået mere overskud på banen, ved alt sin løbetræning, så hun kan handle Merci meget bedre. Så det bliver spændende hvad de levere i år, de startede meget godt med en 2. plads i spring kl. 2 ekstra, kun slået af Quicklys halvsøster ;) Og de fik deres sidste pind, og er nu klasse 3 i både spring og agility, i BÅDE DKK og DcH :)
Her kan i se Mercis løb:

Knoppers lagde lige ud med at smadre statistikkerne fra sidste år, og løb 4 gennemførte løb! :D Kæmpe tillykke til dem, i sær med deres sejeste løb længe! Et fejlfrit løb og en 2. plads ud af 33, i agility kl 2 og fik en pind! :D
Jeg glæder mig virkelig til denne sæson, og en masse jordbær milkeshakes!! Ja okay det bliver jeg nok nødt til at uddybe... ;) Jeanett og jeg var stævne boddies sidste år, og havde et fantastisk hyggeligt år, hvor vi så indførte en aftale om at den der vandt mest, skulle give en jordbær milkshake på vej hjem :) Og Jeanett lagde ud med den første!! ;)
Jeg glæder mig utrolig meget til endnu en sæson i hendes selvskab, hun er altid det man lige har brug for, om det er gået godt eller skidt...
Her kan i se deres løb:

Jeg fik også filmet et par af vores dejlige hvalpe, som også deltog :)
Dem kan i se her:
Cheri (Ally x Cosmo:

Wotán(Ally x Elvis):

Zap(Ally x Elvis):


Så blev det endelig søndag!!
Og det var Ciders debut :D For søren hvor var jeg spændt! Lige ledes var det Primas test, efter hendes uheldige episode, for at få målt hende i forhold til de andre :)
Cider startede ud med et super sejt løb!! Kæft hvor var jeg stolt af hende!! Der var gulvtæppe på feltforhindringerne, og der var mange af de store hunde som havde studset over det dagen før, så det var jeg meget spændt på! Lige ledes hvordan hun ville klare: A, vippe, hjul og pose... A'et var kun lige kommet i fuld højde, men stadig med hjælpemidler, og vippen har hun haft en tendens til at kun løbe til midten, og lade den vippe langsomt ned, og så går hun fint ned og står 2 on 2 off, men har prøvet at træne fart, hvilket så har resulteret i at et par flyvere :/ Hjulet kunne hun rigtigt når jeg var på den ene side, men ikke når jeg var på den anden?? OG posen havde hun kun prøvet meget få gange, og kun 2-3 gange hvor den havde ligget helt nede på jorden... Så var lidt spændt på det :) Og noget, som jeg først tænkte over da vi kom til stævnet..
Men feltforhindringerne klarede hun super fint!! Hendes A var der begge gange, men desværre synes jeg de var lige tynde nok... Hun måtte gerne komme læmgere ned til min smag.. Vipperne var simpelthen helt perfekte!! Hjulet var heldigvis ikke med ;) og posen gav 2 disk ;)
I det 1. gennemløb (agility kl. 1) tog hun posen langsomt, men hun tog den.. OG det resulterede i at hun er fejlfrie, og vi vinder klassen med 4,61 sekunder til nr. 2 :D Og får vores 1. pind :D
I 2. gennemløb (agility kl. 1 ekstra) løb hun uden om, men jeg valgte at tage legetøjet frem, og så forsøge at få hende igennem, hvilket hun jo selvfølgelig gjorde... Men der fik vi så en disk..
I 3. gennemløb (spring kl. 1) var der en meget svær slalom indgang, men seje hunden tog den da selvfølgelig :D OG hun tog også posen!! JUBII!! Og vi er fejlfrie igen, og vinder klassen med 7,75 til nr. 2! Totalt seje hund, som vinder endnu en pind!!
I 4. løb smutter hun fra sidste port i slalommen, og tager igen ikke posen :/ Øv... Men den er nu trænet, og jeg tror ikke vi får flere problemer med den :)
Her kan i se hendes løb:


OG så til ynglings Primadonnaen!! Jeg var så spændt på hvordan hun ville klare det... Om hun overhovedet kunne hænge på de andre, og om hun var i god nok form?? Men hun elsker agility, og hun ville løbe om hun så havde ligget i et år i koma, og kun lige var vågnet, og hun havde totalt julelys i øjnene da hun så agilitybanen, så det var dejligt :)
I 1. løb (agility kl. 3) synes jeg ikke hun havde så god en acceleration, men de andre synes det var fint nok.. Jeg stolede ikke nok på hende i slalom indgangen, og får overhandlet hende, som resultere i en væring, men jeg får rettet den, og ender alligevel ind på en 3. plads med 2. bedste tid, kun slået af 2 svenskere.. Jeg var ret stolt må jeg indrømme!
I 2. løb (agility kl. 3 ekstra) havde vi et super løb, synes jeg selv :) Men en hurtig svensk blå tæve slog os med 1 sekund.. De havde et vildt sejt løb, og slog os kun med 1 sekund!! Jeg kunne ikke være mere stolt! Vi er slet ikke i form, og havde kun trænet 2 gange før stævnet, siden hun blev parret i oktober, så for søren jeg synes det var sejt..! I agility klasserne var jeg den bedste dansker, seje hund!
I 3. løb (spring kl. 3) havde vi igen et fedt løb!! Kun lige til sidst er jeg simpelthen for træt, og taber hende ved sidste tunnel, og hun går i det forkerte hul, men jeg synes vi havde et fedt løb!
Jeg trak hende fra det sidste løb, vi var begge meget trætte!!
Her kan i se hendes løb:

Jeg havde to fantastiske dage, og mine forældre var søde at kører forbi og se Ciders 2 første løb :) Dejligt med støtte!!
Glæder mig rigtig meget til at have dem med til flere stævner i år!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar