lørdag den 29. januar 2011

Gammelt nyt og nyt :)

Jeg er ikke så godt til at få skrevet på bloggen for tiden, der sker så meget :)
I weekenden holdte jeg to kurser. Om lørdagen var det for hvalpe og unghunde, hvor jeg havde valgt at tage lidt teori ind over, da hvalpe alligevel har svært ved at koncenterer sig i så mange timer. Så jeg brugte morgenen og lidt tid efter middag på at forklare hvordan jeg træner mine hvalpe op, og hvad jeg lægger mest vægt på og synes er vigtigt i oplæringen. Og primært er det 3 ting, 1. Ros, 2. Mere ros, 3. Belønning med legetøj :)
Jeg gennemgik nogle trænings sektioner teoretisk, og de fik så lov til at prøve noget af. De var på meget forskellige niveauer, men alle unghunde (selv også voksne hunde) har godt af fremadsendelser, så det blev trænet på alle :) Jeg havde været meget nervøs op til denne dag, da det var noget helt nyt for mig, både at undervise unghunde/hvalpe, men også at skulle holde teori. Jeg fik positive tilbagemeldinger, og synes det var en god og hyggelig dag :)
Her er den lovede video :)

Dagen efter var det for erfarende hunde. Jeg synes selv jeg havde tegnet en super bane, hvor man kunne træne lige præcis det jeg ville ligge vægt på. Jeg ´da vores computer med agility-tegne programmet er gået i stykker, havde jeg tegnet den i hånden, og var meget spændt på om forholdene passede. Det gjorde de heldigvis, dog var banen lidt bredere end ridehallen, så jeg måtte lige rette et spring til, men det gik :)
Jeg lagde vægt på at man har fødderne fremad, så man kunne sætte fart hurtigt frem når man havde givet hunden sin kommando, derfor skulle de kaste hunden bag om ryggen, lave tysker-vending og blindskift. Det var udfordrende for nogle :) Men alt nyt tager jo lidt tid at få ind i kroppen, og de sluttede alle af med hele baner, og jeg synes det så rigtig pænt ud hos alle :)
Jeg har lånt en video fra Carina de Silva og Sookie, hvor man kan se banen, og lidt af handlingen :)
Jeg synes vi havde en super hyggelig dag, og jeg håber i alle fik noget med hjem :) Tak til mine kursister både lørdag og søndag for en hyggelig weekend :D
Jeg har ikke lige fået lagt de sidste videoer på, så de kommer her :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar