torsdag den 1. december 2011

Cider 1 ½ år :D

Ja nu midt i alt dette graviditets ræs, må jeg da ikke glemme min skønne lille sorte pige :)
STORT TILLYKKE TIL FANTASTISKE CIDER MED 1 ½ ÅR, 30. NOVEMBER :D
Denne dag synes jeg næsten er mere speciel end hendes 1 års :) Da det netop betyder at hun i går måtte starte konkurrencer :)
(Jeg beklager billedernes kvalitet, men de er taget med mobilen)

Det bliver desværre meget hurtigt mørkt i disse dage, så det er ikke til meget træning det bliver.. Og i øjeblikket har jeg først fri kl 15.40, og før jeg kommer hjem, skiftet tøj og pakket hunde i bilen, så den tidligst 16.00, og så skal jeg kører i skoven, og så det jo faktisk mørkt :( Som det ses på billedet.. Så det er desværre heller ikke hver dag vi når i skoven mere.... Men der i mod bliver de klikker trænet lidt her hjemme i øjeblikket :) Og jeg har helt glemt hvor sjovt det egentlig er, og hundene eeelsker det :)

I mandags, den 28/11, kørte Jonas og jeg i Glumsø hundeskov. Den ligger godt nok 35 min. væk, men vi ledte efter et åbent sted hvor hundene kunne rende frit og vi kunne se langt frem :) Og det fandt vi! Det er deejligt sted! Og Doobi og Cider fik løbet en del, og Prima affandt sig med at være i snor noget af tiden, hvilket er en stor positiv overraskelse, det ligner nemlig slet ikke hende :D Så gad vide om det er gode tegn :D
Cider fik brændt noget af alt sin vilde energi af, og lignede en glad julegris :)

Der var også lidt bakke teræn så de kunne bruge nogle muskler :)
Der var flere forskellige "marker" som alle var indhegnet, og også et område med to "hytter", med to grill sted, som man kunne leje.. Vi overvejede lidt at lave en eftermiddag aften ud af gåtuen med hundee, og så kombinere det med lidt mad i mens hundene render rundt og hygger :)


Men det kræver i hvert fald noget varmere vejr, for de åbne marker er også skyld i en masse frisk og kold luft i denne tid :) Doobi fik også små julelys i øjnene da hun så søen, men jeg fik stoppet hende inden hun fik kastet sig ud i den... Min tossede gamle glade vand hund :) Men den skal helt klart udnyttes til sommer! :D

Hundene ville i hvert fald elske det, og det er absolut ikke sidste gang vi kører derud, selvom det kræver en lille kører tur, det er faktisk ikke så langt fra Sjællands agility hal (Ringsted) Så det bliver nok kombineret med ufte tur efter trænig fremover vil jeg tro :)

Det er ikke meget træning vi har fået lavet det sidste stykke tid, skolen har taget meget af min tid, og Prima har ikke måtte lave noget, og så har jeg ligget syg :( Og lige her op til December måned bliver der sparet lidt hvor der kan, og det går ud over benzin udgifterne, og diverse ture til Lolland... Så det er ikke meget agility det bliver til lige nu.. Men vi får trænet noget forskelligt i skoven, og her er de to tøsers ynglings øvelse :P

I starten tilbød de den kun på de samme træer, men nu kan jeg dårlg nok stoppe op, eller kigge på nogle træer, før at de tilbyder at stille sig op :) Men de har stadig deres faste træer, som de løber hen til i god tid, og er næsten ikke til at få drejet af :) Søde hunde piger :P

Vi har dog nået at få presset 2 timers træning ind i tirsdags, vi ville så gerne prøve den nye hal :D Og de har heldigvis en ordning som lyder at før kl. 16 er det 50 kr. billigere, så det udnyttede min kusine Jeanett, Julie Gräs, min mor og jeg så, da vi alle havde formiddagen fri! :D Rigtig dejligt! Og det var en succes, hundene stod super godt fast på gulvtæppet, og Cider var bare en stjerne :D
Hun havde aldrig løbet på gulvtæppe før, og heller ikke i den slags hal, så jeg var meget stolt af hende! Hun fik trænet på hel bane, og er næsten klar til at starte stævne, en spring bane i hvert fald :) Jeg har næsten ikke fået trænet a'et i fuld højde, så det skal på plads først, og vippen er heller ikke perfekt, så det er godt der er nogle måneder endnu :)
Men med den smule træning hun har fået, nu sammenligner jeg med træningen med mine andre hunde i daværende alder, så synes jeg hun er så sej! Hun kan utrolig meget handlings-forståelse, som falder hende helt naturligt!
Hun har efterhånden fået super forståelse for slalommen, så det er dejligt :) Men der er stadig buer på i start og slut for den ekstra støtte..
Balancen gik også over alt forventning!! Vi var ellers ikke nået til at fuld balance med stop endnu.. Jeg har ind til videre besluttet mig for stop, da jeg ikke har og heller ikke får muligheden i nærmeste fremtid, at træne RC så ofte som der er brug for.... Vi er i gang med back chaining af 2 on 2 off.. Og er ikke en gang nået til det vandrette sted på balancen endnu, vi er stadig på nedgangen og ned til position.. Så jeg troede ikke hun havde forstået øvelsen helt endnu, men det viste hun så her at hun havde..

Jeg synes ikke hendes fart var helt den samme, hvilket vel også er naturligt, 1, gang på gulvtæppe, og der plejer hunde jo være lidt langsommere i forvejen... Og så kunne det være den lange gå/løbetid fra dagen før stadig sad i hendes ben, det gjorde den i hvert fald i mine :)
Men jeg er super stolt!!
Min mor havde Quickly med, som også skulle løbe 1. gang på gulvtæppe :) Men den hund er jo bare sej! Så det klarede hun jo selvfølgelig også uden de store problemer :) Hun kom dog med lidt flere vov end hun plejede ;) Så lidt frustreret har hun nok alligevel været... :) Mor hun trænede med hende på nogle spring bagved tunnellerne i mens vi trænede på banen :) Og hun var fuld fokuseret på mor hele tiden, og vi trænet noget afsæt på gulvtæppet, i fremadsendelse og tight turns, og flyv :) Men jeg ville også træne med hende!!! Hun er jo også lidt min hund, og hun er bare så lækker at træne med :) Men hun var desværre ret træt da jeg fik hende i hænderne, utroligt hun havde jo kun lige trænet flere træningspas med moar ;) Men vi fik da optaget lidt af en træt Quickly... Men sød er hun :)


Men nu er det december, og jeg vil spare lidt på pengene, så det bliver nok ikke til mere træning i hallen før januar.. (men aldrig sig aldrig, kunne jo være man blev fristet) ;) Men jeg skal i hvert fald bruge den igen i Januar, + det kursus jeg afholder :)

Den. 14. og 15. afholder jeg et kursus i hallen, der er staidg et par pladser, så slå gerne til hvis det tiltaler :)
Skriv til mig for mere info :)
NatashaPGJ@hotmail.com :)

God jul alle sammen og godt nytår :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar