torsdag den 23. maj 2013

Albertslund 27. og 28. april

Så blev udendørs sæsonen sat i gang :)
Ihhh hvor havde vi glædet os! Og det havde hundene vist også :/ For de var alle lidt vilde...

I år bliver en lidt speciel sæson for mig... I vinter forsøgte jeg endnu engang at få parret sheltie pigerne... Denne gang fik vi lidt hjælp til at trække dem i løbetid, så vi forhåbentlig kunne få hele sæsonen at løbe i... Det er uden fare for hunden, da implantatet består at det hormon tæven selv udskiller til kroppen når den er i løbetid, som så skulle snyde tæven til at komme i løbetid hurtigere.... og det skulle være lige til, og give normal størrelse kuld osv... Så vi tænkte hvorfor ikke, det ville være den perfekte løsning! MEN dette virkede ikke :( og da Prima nu er fyldt 4 år i vinters, så er det sidste chance i år...... Derfor har jeg valgt at parre Primadonna når hun går i løbetid, og at i år bliver Ciders agility år :) Og Cider vil så blive parret til vinter...
Så jeg løber med begge tæver ind til Prima kommer i løbetid og så må vi en tur til Tyskland... Begge hunde er meldt til landsholde, så vi må se om de når det...

Og så til stævnet :)
Det var super hyggeligt, i sær når man lige fik besøg af god veninde 
Resultaterne udeblev lidt i dag, men må jeg tage på min egen kappe! Prima vælter en støtte i ag3, fordi hun ikke har plads  men 2 sekunder hurtigere end vinderen.. Cider løber fordi samme spring, fordi jeg glemmer hvilken hund jeg løber med Cider er jo så sød så hun ikke bare tager noget på vejen, som Prima plejer... Og i ag3 ekstra havde jeg svært ved starten, og Cider når at løbe uden om et spring, men resten var super.. Prima river desværre endnu en pind  men de har simpelthen haft de mest perfekte felter . Jeg er så stolt af dem! Og tak til Gitte Hoffmeister for at have hjulpet mig i vinter, med mit dilemma med Ciders felter, det har virkelig hjulpet!
Og selvom det ikke var de pæneste løb så var de begge fejlfrie i begge sp3 løb! Prima vandt den første, og Cider nr 3.. Den sidste klasse hører vi først om i morgen, men de sluttede begge super af 
Dennis og Bailey vinder ag1, desværre med en balance fejl, bliver nr 2 i ag1 ekstra med en slalomfejl, øv det var så flotte løb! Men de vinder så begge sp2 løb og mangler kun 1 for at rykke i sp3  så lidt stolt er man da 


Primadonna


Cider

Bailey


Knoppers

Søndag Tja, prima og jeg havde lidt svært ved at finde melodien, og startede med 3 disk... Vi gik så fra legetøj til godbidder, som hjalp lidt på koncentrationen og hun sluttede af med at vinde spring åben  Cider startede med disk, vinde agility kl 3, rive første pind i agility åben, men 2 sekunder hurtigere end vinderen, øv øv.... Men super sej hun var! Og hun havde desværre en meget træt fører i spring åben som resulterede i 5 fejl  men selvom vi slet ikke ramte dagen, så tager jeg hjem med skønne hunde, og en masse nye ting at træne 

Dennis sluttede af så vi kunne kører hjem med smil på læben, vinder ag1 og nr 2 i sp2, og er nu i spring kl 3  stolt af min søde kæreste!!

Primadonna

Cider

Bailey

Ghetto

Quickly

Merci

Ingen kommentarer:

Send en kommentar