mandag den 22. november 2010

Cider træner agility

Cider er i fuld gang med agility træningen :)
Hun er så lækker at arbejde med. Hun vil gøre alt for sit legetøj, og super intelligent!
Selvom jeg foretrækker løbefelt, på mine to nye små agility håb, så lære de fra helt små hvad det vil sige at stå på et felt.

Hun har lært at det giver belønning at stille sig op med bagbenene på feltet. Så hun søger det selv hvis hun ikke bliver bedt om andet, så finder hun et felt at stå på.. Cider har også forstået at man skal blive stående der, indtil der bliver sagt okay, og så må man gå af :) Hun er så sød.

Jeg er også nu startet op med træningen af løbefelt. Det tager lang tid at træne op, og af mange gange. Så det er ikke bare sådan lige at få kørt ind.
1. lektion

Her har hun lært at holde benene på balancen, så hun ikke falder ned når jeg sætter den lidt op i højden :)
2. lektion

så er den blevet løftet lidt.
3. lektion

Jeg træner på denne højde i et stykke tid, ind til hun bliver lidt ældre.

Noget af det vigtigste jeg synes, at få trænet med sin hvalp er fremadsendelse.. Det giver en masse selvtillid til hunden, og gavner utrolig meget på længere sigt.

Vi er også gået i gang med at træne videre. Men holder det stadig meget simpelt for hende. Hellere nemt og god fart, end svært og ned i tempo...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar