lørdag den 26. marts 2011

Vilhelmsborg 2011

Jeg har hørt meget godt om dette stævne, men det har altid passet sammen med at jeg skulle noget andet. MEN ikke i år, nu var muligheden der, og jeg slog straks til.
Jeg kørte sammen med min søde kusine, hendes mand, og selvfølgelig havde vi Viljen med! Da Doobi stadig ikke er klar, skulle jeg kun løbe med Primadonna. Og som alle ved har heldet med at forfølge mig, så minsandten ikke om vi skulle starte 1. stævne med en højløbsk Primadonna..... :/
Heldigt for hende, så var det en meget hyggeligt stævne med hyggelige mennesker, for hendes præstation var ikke til at smile af... Jeg havde tydeligvis sat målsætningerne aaallt for højt... Normalt så stresser Prima så meget i start feltet, at hun skal beroliges.... Men denne weekend havde hun mere travlt med at snuse efter hanhunde, og jeg måtte virkelig anstrenge mig for at få en reaktion ud af hende.
Vi lagde ud med ag åben lørdag morgen:
Starten blev slet ikke som jeg havde gået den, men fik rettet op på det allerede efter a'et. Men Prima accelererede slet ikke, hun river ned og virker som en der slet ikke har nogle kræfter..... Hendes balance og slalom er betydeligt langsommere, og det samme med accelerationen mellem forhindringerne... Videoerne ser ikke så slemme ud, (nu hvor jeg ser dem efterfølgende) men det føltes slet ikke som min hund da jeg løb, og andre lagde også mærke til hun ikke var sig selv. :(

Næste løb var spring åben:
Farten i de 3 første spring er fin, og tunnel til tunnel, men så det lige som at gassen gik af ballonen igen :/ Disken er dog ikke hendes fejl, jeg glemmer banen og er alt for sen om at vise hende hvad hun skal...

3. løb er ag 1:
Prima har igen ikke sin normale fart :/ Jeg plejer ikke at kunne løbe hende rundt, og det går fint på denne bane.... Tilgengæld er der lidt fart over balancen, og selvom hun lige pludselig ikke kunne slalom indgangen, så var der da fart i den da hun endelig kom igang....

Sidste løb om lørdagen var sp. 1:
Hendes ellers ynglings forhindring blev igen et problem. Som i ag 1 kan hun pludselig ikke slalom indgangen, og heller ikke se den? Og tunnellen var også pludselig svær.

Efter lørdagens løb var jeg helt nede, Prima virkede som en der ikke havde lyst, og jeg var trist over at føle jeg skulle tvinge hende.... Stakkels pige, hormonerne forstyrrede hende virkelig meget.. På et tidspunkt da jeg var ude at gå af ude bag ved. Kommer der en mand med en hund ca. 20-30 meter væk. Jeg ved ikke om det var en hanhund, men det er mit gæt, for Prima svansede bare hen i mod ham, som det mest naturlige, selvom jeg stod et par meter fra hende og råbte.... Til sidst måtte jeg løbe lidt efter hende for at hun forstod jeg mente det..... Men en god ting kom der da ud af det, jeg ved ca. på hvilken dag hun er højløbsk, og at hun er i stand til at blive det, og være MEGET interesseret i hanhunde.... Så nu kan vi spændt vente ½år på hun forhåbentlig kommer igen.. Søndagen startede over alt forventning.... Jeg havde min lille hund tilbage, den lille blå havde formået at få rystet nogle enkelte hjerneceller på plads :)
Vi startede med ag åben:
Hun får en væring på tunnellen, og det er en dum dum handler fejl... Men jeg var så nervør for det hjørne, eftersom jeg ikke vidste hvor jeg havde hende om lørdagen, var det svært at gå en banegennemgang. Men hun havde stort set alt hendes fart tilbage, og følte også accelerationen var som den plejede, så det var en fornøjelse....

Næste løb var spring åben:
Nu reagerede hun lige pludselig for meget, og får trukket hende så meget i hendes back, at hun springer ind i vingen, det burde have været en disk, da hun "ødelægger" banen.

3. løb var ag 1:
Hun har et super løb, og vinder klassen :D

Det sidste løb er sp 1:
Igen et fint løb, dog godt den sidste tunnel er valgfri, da vi lige misforstår hinanden...


FINALEN:
Tja, lad os bare sige hun holder en fest! :D Eller det gør både Prima og kamera mand :P


Selvom weekenden startede lidt sløvt, så endte den fint, og med en smil på læben :) Men ihh hvor er jeg glad for hun er ovre løbetiden nu :D Tak til alle dejlige mennesker som gjorde min weekend lidt bedre :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar