fredag den 27. april 2012

Dejlige træninger

I mellem hvert af mine moduler på skolen, så afslutter vi med en eksamen, og så en uges ferie.. Den nød jeg hjemme ved mine forældre, og havde så mulighed for at få trænet lidt :) Og den ene dag kom min søde kusine forbi, og vi havde en fed dag!! Her træner jeg Quickly på samme bane, som de ældre :D Se lige hvor sej hun er.. Her træner Jeanett og Knoppers, på 2 forskellige agility baner... Og for søren hvor de rykker sig nu! Det er helt vildt, alle som kender til dem, ved at de ikke har haft den nemmeste start, men PAS PÅ DERUDE! Jeanetts ihærdighed, kæmpe træningiver, og konsekvens har givet pote!! Jeg er så stolt af dem!! Det eneste man kan sige, er at Jeanett virkelig har brug for hund nr. 2 ;) For Knoppers når at blive træt før Jeanett, hun vil gerne blive ved og ved, og lære mere og MERE, meen stakkels Knoppers når at blive for træt :D Nyd dem lige her <3 Jeg trænede på de samme to baner med Primadonna :) Vi har haft store problemer med at Prima høre efter, og kan kende forskel på to forhindringer, her er det tunnel og balance... Vi har trænet det enkelt, og nu skulle det så afprøves i bane forløb... Og hun klarede det overraskende godt synes jeg :) Var i hvert fald helt høj bagefter :) Cider blev selvfølgelig også trænet, meeen den video har jeg ikke lavet endnu, da klippene ligger på min mors computer, så de kommer senere :) Mor og Merci løb også, og klarede det fint, men vi tog meget fat i de små skift, da det er meget nyt for både mor OG Merci.. Merci kan tage de mindste buer, meeen det er ikke altid mor står rigitgt, eller Merci hører efter... Så det er en trænings process :) Den 22. april, kom Lene og Heidi Simonsen forbi til lidt træning.. De ejer Orson, som vi bruger på Quickly i efterår/vinter 2012. Det er dejligt at kunne følge Orson så tæt :) Heidi skulle også træne med Megan, og banen var bygget udfra hendes trænings behov, så den var ret svær til Orson.. Men i stedet for at gå op i at han skulle løbe hele banen, så trænede de på de foskellige skift, og de blev gentaget nogle gange :) Men hvor er det bare en fornøjelse at undervise en så ivrig føre, og så nem en hund! De rykker sig bare så meget fra sektion til sektion..... Nyd dem her, og lig mærke til hvordan han kan dreje sin store krop i de mindste buer :) Denne gang havde vi også fornøjelsen af at se lidt til hans kuldsøster TURBO.. Hun er vel nok en skøn lille, klog og meget hurtig tæve.. Jeg fik også selv lov til at træne med hende, deeejlig hund :D Turbo har ligget lidt i skyggen af bror Orson.. Lene har dårlig ryg, og skal snart ind og opereres, og hun måtte prioritere sin tid og kræfter, og de er så gået til at promovere deres avlshan, hvilket vi jo personligt at meget glade for! Men det er bare et bevis på, at trods Turbos mangel på træning, og hun alligevel kører så godt på disse sektioner, siger mere om hende!! Hun er så hurtigt lærende, og ivrig efter at få lov til at arbejde, og hun er simpelthen en fryd at træne med :) Nyd hende her :) Selvom jeg havde trænet lidt med mine hunde inden de kom, så valgte jeg alligevel at tage Prima ud og afprøve banen på hende :) Og hun er bare min stjerne! Jeg er så stolt af os begge, vi er ved at have fundet hinanden, og snakker samme sprog, hvis man kan kalde det det :) Nyd hende her :) Her var lidt trænings videoer, og min "rigtige" computer er til reparation lige nu, og jeg har kun en lille skole-computer i øjeblikket. Men når jeg får min egen tilbage, så vil jeg blive bedre til at tegne mine baner ned, og skrive lidt kommentare til, hvorfor jeg gør noget i forhold til noget andet :) Bent Blom Larsen har nemlig tilbudt at ville omformatere mine baner, MEGET sødt af ham, TAK FOR DET!! Jeg har nemlig et gammelt copi af clean run, og der kan jeg ikke gemme det i en format hvor jeg kan sende, eller uploade det, så det har været lidt øv... Men det bliver der nu lavet om på :) Vi har haft rigtig gode træninger på det sidste, så vi glæder os meget til weeekendens stævne :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar