fredag den 4. maj 2012

DKK Albertslund

Dette bliver lige en kort opdatering :) Jeg havde glædet mig helt vildt til dette stævne, og følte også at vi var klar til at give den gas, og var begrænset hvad jeg tænkte vi kom ud for, som vi ikke ville kunne løse... Men det viste sog så at der stadig var nogle ting ;) Om ørdagen var det iagtagelse til Landsholdet, og jeg var spændt på at få prøvet Prima af,i forhold til hinanden.. Men første skuffelse kom, da det viste sig der var manuel tidstagnming på springbanen :( Ej altså.... Vi lagde dog ud med et fint løb i spring kl 3, der var lidt buer, men jeg var meget tilfreds.. Jaa, og vi bliver nr. 3, og ja jeg skal ikke sige om det havde været anderledes hvis det ikke havde været med manuel, men synes de point er svært at tage helt seriøse :/ Jeg er dog stadig meget stolt af min lille hund, som også vinder sit 3. og sidste spring cert, og fik nu også titlen DANSK SPRING CHAMPION!! <3 Næste løb, hvor starten kunne være ret svær for Prima og jeg, klarede vi meget fint, men så lavede hun fejl slalom indgang :/ Hmm, hun er ellers frøken 100% i slalom, meen alle har vel sine upsere en gang i mellem.. Hun river efterfølgende en pind, og så løber vi fejl bane efterfølgende, så river hun IGEN, og så vælger jeg at høre på Jennys råd, huske at irettesætte Prima når hun river, for det er oftest sjusk, hvor hun ikke gider give sig det ekstra for at komme over, men bare tager den hurtigste mulighed... Og ved ikke om det hjalp, MEN hun rev ikke mere resten af weekenden :D Og til træning rev hun også en pind i onsdags, og jeg dækkede hende af, og det blev den eneste pind den aften, selvom hun var træt i kroppen :) Så det må vi bare blive ved med, det virker til at virke :) Næste løb var agility, den var lidt speciel, men glædede mig til at løbe den.... Selvom jeg har skrevet i min målsætning at jeg skulle stole på hende, så gør jeg det ikke helt :( Og jeg slog mig så mange gange i hovedet efter... Hun kom ud af en tunnel, over et flyv, og havde retningen direkte mod en kort tunnel, men de skulle drejes af mod slalom, og jeg kaldte så aaalt for hårdt, og hun hørte faktisk efter :/ ØV! Men jeg får rettet det, og hun kommer faktisk i mål i bedste tid! Utroligt! Stolt af min lille hurtig fræser!! Næste løb var også agility, og her tænkte jeg, at jeg nu skulle stole på hende... Meeen det viste sig så måske ikke at være den bedste idé... :( For i har et super løb, lige ind til balancen, 3. sidste forhindring... Kun 2 spring tilbage, hvor hun skal have det ene på indersiden.. Og det lykkes ikke :( Hun overvejer ikke det mindste at stoppe på sit felt :( Og blæser lige forbi mig og tager springet på bagsiden... Hmm, MEGET flot løbefelt... MEN ikke lige det jeg var forberedt på :( Og det jeg var ret ked af efter weekenden var, at de ting jeg føler hun er 100% sikker i, de glippede i denne weekend :( Hendes slalom og hendes felter er hendes forcer.... Og de glippede :( Øv... Men til træning var der igen igen problemer, så har valgt at glemme det, og så bare stole på det bare var en opstarts upser... Primas løb lørdag: Om søndagen fortsatte Prima desværre stilen med at tage røven på mig.... Det første AG3 løb var noget rod :( MEN jeg fik sat hende tilbage på balancen, var jeg meget glad for!! Hun kan bare ikke tåle at tro hun har styringen 1 sekundt! Næste løb var så spring kl. 3, hvor jeg nåede 1 banegennemgang :( Så jeg så lige hurtigt banen, og første udkast af hvordan den måske kunne handles... Men ja, det blev så det endelige udkast! Og YES, så fandt Prima og jeg lige lidt stabilitet frem, og vi løb fejlfrit, og hun hørte rigtig godt efter, og buerne er helt sikkert min skyld, da jeg ikke helt vidste hvor tingene var.. Og det endnu mere utrolige var, at vi vinder klassen :D Jeg blev meget overrakset, men også meget stolt! Så blev det spring åben, det var en meget fin bane, meget flydende, men hvor man ville have stor fordel af at kunne trække væk fra slalommen, så det valgte jeg så at stole på hun kan... Hun kan til træning, så kan hun også her :D Og selvfølgelig kunne hun det! FEDT FEDT FEDT! Det var en super følelse efter dette løb, men det blev desværre lidt ødelagt, da jeg fik kommentaren: "Det var en fint løb, men jeg tror ikke du vinder den" :( Øv for en kommentar :( Neeej, jeg behøver da heller ikke vinde den, men synes jeg havde en super sød hund, og vi fik lavet en handling som sad lige i skabet, hvor jeg også udfordrede Prima og min formåen! Men jeg blev lidt ked af det, og følte bare "Nu håber jeg bare at jeg vinder, så jeg bare kan vise min hund er god nok!!" Men da jeg så vandt, så havde jeg alligevel en lille følelse af skam, da mit løb jo ikke skal vurderes i forhold til andres, jeg var jo tilfreds, men den kommentar ændrede mit syn.. Tænk hvis jeg så ikke havde vundet, så var jeg pludselig blevet skuffet over et løb jeg til at starte med var super glad ved???? MEN det har jeg sat mig for, at IKKE må ske igen... Jeg løber mit løb, og vurdere min egen præstation, og så må de andre løbe deres, jeg kan ikke ændre noget ved deres løb alligevel, så vil hellere glæde mig over deres glæde, og min egen!! Det sidste var agility åben... Mit mål var helst fejlfrit, (DM-udtagelse) men fokus var på felter, hun skulle ned og stå stille, tiden og placeringen var jeg lige glad med.. Da hun så lavede en væringpå 3. forhindring var 1. mål så allerede ude! Og det er min egen skyld, som min kusine minder mig om da jeg kommer ud, Prima løber efter mine ben, og når jeg står stille så har hun oftest svært ved at forstå mig 100%, så jeg skulle have handlet starten anderledes, men det er jo nemt at være bagklog... Dog var jeg meget glad for at kunne bruge det mere tid på felterne.. Jeg valgte at presse hende, da jeg ikke ønsker hendes fart skal gå ned, men at hun skal hurtigt ned og stå 2 on 2 off, som hun gør til træning.. Og jeg vælger så at hæve stemmen lige ved feltet, og hun bliver så fint :D Ihh hvor blev jeg glad for det!! Jeg frygtede efterfølgende en stor bue hen mod slalom, men tænkte, jeg stoler på hende!! Holder armen ind til kroppen, og kigger ned foran mig, og ser ikke på slalommen, og DYGTIG pige!! Hun er så tæt på mig at hun næsten løber bag ved mig :) Men resten af løbet er fejlfrit!! Hun står også på vippen, og jeg satser på a'et, løber skrådt ud, og hun tager det lige så fint :) Primas løb søndag: (Selvom der står noget andet i teksten ;) Der kommer en kort opdatering om Stjerne hunden Cider :) Cider har 1 pind i hver, fra VAS... Og min seje tøs tog så lige 1 pind mere i hver om lørdagen :D Hun er så sød, og når det kører så kører det bare!!! Meeen når det ikke kører ;) Sååå er vi stadig meget nye i gamet :P Hun vinder begge klasserne, hvor er jeg stolt!! Søndagen var hun endnu mere sej :) Hun løber fejlfrit i Agility åben, dog med en stor bue hen mod slalommen, hvor jeg heldigvis får reddet det :) Men vi bliver nr. 2 :D Kun slået af Dweet.. :) Hun har et super løb i spring åben, desværre når jeg ikke helt at være der hvor jeg skal være, så det bliver en lille disk :) Men hun vinder igen begge sine klasse løb <3 og fik de sidste pinde i kl 1. :D Seje hund!! Så hun er nu i kl. 2 i både spring og agility efter kun 3 stævner :) Jeg valgte at eftertilmelde spring kl. 2, det blev dog til en disk :) Her er hendes løb lørdag og søndag :) Min mor var også med og deltog med Merci, de havde nogle vildt flotte løb!! Og var så gode at være med i toppen, men desværre stod de 2 gangeliiige efter certet :( ØV! Far og Ghetto havde også en god weekend, han er en så skøn hund!!! De fik deres sidste pind i ag1, og fik 2 pinde i sp2, så det går fremad for dem!! Jeanett og Knoppers var også med, og for søren hvor går det fremad for dem!! Desværre var det nogle lange strækninger hvor Knoppers får gievt lidt for meget gas :) Men glæder mig til at se hvad de gør i år :D Isabel og Wotán var der også lørdag at løbe, og de vandt 2 pinde i Agility kl. 1, kæmpe stolrt tillykke!! Også stort tillykke til Søren og Macho, som fik deres sidste pind i ag2, og nu er i ag3!! Hold da op hvor flot!! Stort tillykke!! Vi havde også fornøjelsen af se Rikke og Zap, han er bare en såå skøn dreng, og har virkelig sat et ekstra gear! Maj og Cheri var der også, og dejligt at se Cheri er så meget oven på igen!!! Jeg så deres første spring 3 løb, som også er optaget, super flot løb de har!! :D Vi er så glade for at kunne se og følge vores hvalpe så tæt :) Og vi siger stor tak til alle vores dejlige hvalpekøbere, for alt det gode arbejde i ligger de de skønne hundebasser!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar