onsdag den 30. maj 2012

DKK Viby torsdag

Så kom stævnet vi virkelig havde glædet os til :)
VIBY :D Det er altid super hyggeligt, og godt arrangeret! Jeg kørte selvfølgelig sammen med min kære kusine derover :) Og bilen var godt pakket!!! Jeanett har købt et nyt villa-telt, som vi skulle sove i.. Selvom vi havde hørt rygter om at det ville blive koldt kunne intet slå os ud :) Vi ville holde general prøve på vores ferie i Norge til sommer! Både om vi havde plads til alt i bilen, og om der var noget vi skulle huske at have med, og  om det var realistisk at bo i telt en hel uge :)
Og selvom bilen var MEGET fyldt, så fik vi plads til det hele :)
Og så kom det spændende..... At slå teltet op, og hvor lang tid det ville tage :)
Ja det er da en start :)











Men Jeanett havde bare styr på det :) Og hun måtte bare nikke og neje, og gøre lige hvad hun sagde :) Vi havde dog lidt problemer med pløkkerne, da vi åbenbart lige havde parkeret os oven i en masse sten :/ Det testede lige mit temperament! Men Jeanett er heldigvis god til at få mig heelt ned på jorden igen :) Og vi gik i gang med at finde di rigtige stænger der skulle samles...


Lige pludselig gik det stærkt, og så var det hele oppe og stå :)

Og til min store overraskelse var det jo kæmpe stort :D Jeg er sikker på at vi vil få en super ferie i Norge!!

Og selvom jeg blev mere og mere syg som weekenden skød frem, så er jeg ikke blevet afskrækket :D Og glæder mig stadig helt vildt!!

Torsdag var der dobbelt klasse løb! Og jeg glædede mig helt vildt! Af 2 grunde!! Jeg følte Prima og jeg vi skulle vi landsholdet hvad vi er gjort af, og da der var iagttagelse i alle løbene, var det med at klemme ballerne sammen! Men også pga. at Cider manglede 1 pind i hver for at rykke op i klasse 3, og havde muligheden for at gøre det på KUN 6 stævner!! Puhaaa en spændende dag :)
Men da jeg heldigvis løber bedst under press, gik det jo også over alt forventning!!
Primadonna leverede 4 fejlfire løb til landsholdet, og ligger nu nr. 1 i agility og nr. 2 i spring, med 1 iagttagelses stævne tilbage :) Nu må vi se hvad det rækker til :)
I kan se mere om det her: http://www.agilitylandsholdet.dk/8856/
Prima vandt 3 ud af de 4 løb, hun havde nogle super tider!
Den 1. var spring kl. 3, det var lige en bane for os!! For der var ikke alt for mange små drejninger, men til gengæld en svær slalom indgang, og ellers bare en masse løb :D Hun bliver også belønnet med en 1. plads, og har hurtigste tid i alle størrelser!!
Det næste løb var agility kl. 3, det var en super fed bane, og jeg glædede mig rigtig meget til at løbe den.. Man var nemlig nødt til at have fat i hunden hele vejen rundt, og det er jeg bedst til :)
Prima klare det helt perfekt, dog har hun meget fart på ind i slalommen, og banker ind i 2. pind, men fortsætter fejlfrit videre :) Ja ja, det har vi prøvet tit, og hun redder den hver gang :) Hun sætter ikke en eneste pote forkert, og vi vinder klassen :D Hun har igen den hurtigste tid af alle størrelser :D Og er den eneste hund under 38. sek!!!
Så var det endnu en spring klasse, ekstra klassen :) Den lille orm tyvstartede.....Jeg var nået ud hvor jeg skulle være, og  skulle lige til at kalde, men der var hun listet frem til 1. spring, men jeg går lidt i panik og kalder bare på hende, da det jo var point til landsholdet!! Men vi fik reddet det, og kommer fejlfrit i mål :) Dweet vinder klassen i et super løb! Og vi bliver nr. 2... Vi slås meget om tiderne når vi begge er fejlfrie, og her vinder Dweet så med 0.01 :D   Og Dweet og Prima var de eneste i alle størrelser som var under 30 sek. :D De er bare totalt seje de to halvsøskende!!
Så var det Primas sidste iagttagelses løb for weekenden, Agility kl. 3 ekstra... vi havde leveret 3 fejlfrie løb, og jeg ville så gerne levere det 4.!!! Endnu en super fed bane, dog lidt bange for slutningen, da det bare var lige ud! Og hun kan være styg til at løbe uden om sidste spring, hvis jeg ikke kan handle hende på det... Og hun havde lige gjort det til stævnet i sidste weekend! Men håbede på at hun kunne huske jeg var meget utilfreds sidst hun gjorde det! Jeg valgte at teste hende i starten, da jeg IKKE gider tyvstart! Og hun blev såå fint!! Igen satte hun ikke en eneste pote forkert! Og vi vinder også dette løb!! OG endnu en gang havde hun hurtigste tid af ALLE størrelser!! Hun løber i 37,22, og er den eneste under 38 sek! Cider bliver nr. 2, og  har 2. hurtigste tid, og løber i 38,77, og den næst hurtigste er Ann-Britt med DJ (border collie) som vinder i stor og løber i 38,79, og resten løber over 39! :D For søren jeg er stolt!!
Og så var hun også med i Maxi zoocuppeb, sammen med Pia Skøtt med Woogi, og Susanne Prier med Dweet :) Og de har alle samme far, så det var et rigtig familie hold :) Og de klarede det bare så godt alle 3, og kom i mål med hurtigste tid, og slog alle border collierne :D Og lå som nr. 1 efter 1. runde :D
Se Primas seje løb her


Og nu til min lille pige, Cider :)
Hun startede ud med agility kl. 2, og må indrømme jeg var lidt nervøs :) Men det var jo slet ikke nødvendigt, for hun hører jo så fint efter!! OG vi er fejlfrie og vinder klassen med 4½ sek. til nr. 2 :) Og hun er nu rykket op i klasse 3 :D På kun 6 stævner!!
Det næste var spring kl. 2, og nerverne blev højere nu!! For nu var det sidste løb, som afhang af om jeg skulle formå at rykke i klasse 3 i både spring og agility på kun 6 stævner!!
Banen var ganske fin, men banen var ret glat :( Så man skulle passe på ikke at vælte og spændende om man kunne nå sine skift..
Men jeg nåede alle mine skift, eller jeg kom lidt sent i nogle :) Men de blev da lavet :D Og vi vinder igen klassen, og får vores sidste pind :D og hun er nu i klasse 3 i begge :D
Så ekstra klasserne skulle lige laves om, og vi skulle debutere i kl. 3 senere på dagen :)
Der var en mur på banen i spring kl. 3, og den har hun aldrig set før :) Spændende ;)
Men hun klarede den heldigvis helt perfekt, og studsede ikke engang over den, desværre havde jeg så travlt med at rose hende, at jeg kommer for sent i næste forberedelse, så hun river en pind halvt ned :) Tjaa, den må jeg tage på min kappe.... Men efterfølgende skulle de ind i mellem, og hun er på vej på bagsiden, og jeg opdager det alt for sent til at kunne redde den optimalt, så jeg lader hende gå på bagsiden, og det blev til en disk.... Så holdt den fejlfrie stime ikke mere ;) Men hun havde et super debut løb :)
Landsholds ledelsen fandt så ud af at hun var rykket op, og Bonnik tog fat i mig :) Og Cider er nu tilmeldt brutto truppen til landsholdet <3 jeg er så stolt!! Dog er det med aftale om at det kommer an på hendes løbetider... For mit mål er at deltage i ugestævne i Stavanger OG EO, så kommer hun i løbetid før det, bliver hun ikke parret, men kommer hun efter, så bliver hun parret, og vil så ikke kunne deltage i NM eller VM. Men vi må bare vente og se, og nu skal hun jo lige udtages først :) Hun har jo ikke haft mulighed for at vinde så mange point...
Det sidste var agility kl. 3 :) Jeg var meget spændt, det var Ciders første rigtige iagttagelses løb :)
Det var en fed bane, dog frygtede jeg lidt nedgangen på balancen, da hun godt kan tage farten lidt af, når hun ikke kan se mig pga. en tunnel... Men hun tager det hele super sejt!! OG hun har et fejlfrit løb! Og vinder 9 point til landsholdet, da hun bliver nr. 2 efter Prima :) OG Cider vinder sit 1. cert!! :) Hun har en super tid, og 2. hurtigste af alle størrelser! :D
Det sidste løb på dagen var Maxi zoo cuppen, og hun klarede det super fint!!
Her kan i se Ciders seje løb fra dagen :


Men ja man kan vist rolig sige at vi havde en MEGET god dag :D Jeg var oppe på præmie skamlen i alle de klasser jeg deltog i <3


Og her er så vores høst  fra 1. dag :)
Her kan i se video af: Ghetto (Ally x Elvis)

 Merci (Ally x Cosmo)
 

Knoppers (Ally x Cosmo)
 

 Og et kæmpe stort tillykke til Maj og Cheri, som OGSÅ havde en super dag!! Kennel Gjerulffs 1. agility champion!! Cheri (Ally x Cosmo)
 

Quickly havde også debut:) Og hun klarede det meget fint :) Hun er i hvert fald meget sød ved moar :)


Det var 1. omgang af Viby stævnet :)
De efterfølgende dage kommer selvfølgelig snart :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar