torsdag den 24. maj 2012

Træning og Hvalsø DKK

Fredag havde vi aftalt at Jeanett skulle komme og træne, og jeg havde fundet en bane Alen Marekovic havde tegnet til den Slovenske udtagelse til EO og AWC, som jeg synes var spændende. Vi valgte dog at lave lidt om på den.. Da vi kun har 2 tuneller blev nr. 7 taget ud, og nr. 20 (19) blev sat om på den anden side af springet, og så satte vi posen ind i slutningen :)

Og sjovt nok var det vi havde svært ved på banen, det som vi selv havde rettet :) Vi forsøgte at afprøve forskellige handlings metoder, i de forskellige sektioner. Men ingen tvivl om at vores 1. valg helt klart også var vores bedste! Men det andet skal jo også trænes :)
Her er video af Knoppers træning:

Her er video af Primdonnas træning:


Her er video af Mercis træning:

Her er video af Ciders træning:


Ogen lille video af Quickly der trænede lidt på samme bane:)



Så nu følte vi os rigtig klar til dagen efter, hvor den stod på agility konkurrence i Hvalsø :)
Udover at de altid holder et vel arrangeret stævne, så kom jeg efter en DM-udtagelse.. Prima har dem begge i spring, men hun ingen i agility :/ Og det har været sådan nogle ærgelige fejl hun har lavet :/ Løbet forbi et tunnel hul, og revet sidste pind :( Men nu måtte heldet være med os!

Halv 7 landede jeg ved Jeanett i Nykøbing, og vi pakkede bilen om, og så kørte vi mod Sjælland. 1 time og 35 min efter landede vi i Hvalsø... Det var en meget stormende ankomst, men vi gik i gang med at slæbe tingene ned på pladsen.. Med hjælp fra Tina, fik vi da endelig hejst teltet, meeen vi var noget bekymret for om det holdt... Men vi pløkkede det godt fast!!  ine forældre ankom kort efter, og valgte at ville sætte telt op på modsatte side... HMM, orkede vi at skulle tage teltet ned for at slå det op igen længere nede? Men ja, det gjorde vi.. I håb om at det ville være mere lå.. Og efter at have bandet og svovlet længe, og fået et par grin med på vejen, valgte Henrik da at komme og hjælpe os ;) Vi havde jo et par pløkker der skulle tages op, som jeg ellers havde slået så godt i jorden :)
Men vi fik flyttet teltet, men der var dog ikke synderligt mere stille på den anden side, men i det mindste så gik blæsten i ryggen af teltet, så vi sad da i læ! Vi var dog temmelig nervøs til tider, om teltet overhovedet holdt?
Men vi har jo valgt at være positive, og vi fandt smilet frem :) Jeg skulle starte med PrimadonnaAG 3, det var en okay bane, men lad mig sige det sådan, jeg va glad for at kunne løbe fra hende på A'et ;) Man skulle nemlig frem på et flyv, og i mellem 2 spring :) Men jeg sendte hende bare frem på springet før A'et, og så løb jeg afsted, og jeg nåede endda helt op og stå stille mellem springene, og skubbe hende nemt uden om :) Men at jeg så glemte banen efterfølgende, kunne hun jo ikke gøre for ;) Opgangen til balancen var rigtig dårlig, og især dårlig nu hvor den var våd, og det havde taget ens opmærksomhed.... Så da jeg kom til springene efter posen kunne jeg ikke huske hvilken vej man skulle på nr 2... Men jeg tog stakittet, men da Prima så løb hen i mod balancen, kunne jeg alligevel godt se at så dårlig var opgangen alligevel heller ikke, så jeg tog det lige om for at få flowet :)
Og jeg kan bestemt ikke brokke mig over hendes indsats, den disk må jeg tage på mine egne skuldre..
Hendes næste løb var spring åben, det var en flydende og meget fin bane... Meeen, af en eller anden grund så ville den bare ikke sidde fast? :( Men når mn løb den, så nåede man lige at huske hvor man skulle hen, i sidste øjeblik :) Og vi havde faktisk et okay løb synes jeg, dog ikke helt super, da jeg følte mig noget konfus :/ MEN vi havde en super tid, og vi vandt klassen :D Endnu en DM-udtag i spring... Gid vi kunne bytte den med en agility..
Næste løb var agility åben!! Og inden vi skulle løbe var der mange i mellem som var blæst af balancen :( Så jeg var noget spændt på hvordan det skulle gå, men heldigvis tod de balancen ud, og nu skulle vi så over A'et 2 gange, hvilket var helt fint :) Hun er 100% sikker på a'et, så det var positivt for mig :) Vi havde også et super løb!! Der var næsten ikke noget at komme efter, ja jeg skriver NÆSTEN!!! For det var helt perfekt ind til sidste spring :( Hvor hun genoptog sin dårlige vane fra sidste år, men at skulle løbe forbi sidste spring :( Jeg var godt nok bitter.... Det kostede os også 2 dm-udtag sidste år :( Øv.... Det er ikke en gang fordi hun kommer  i en dårlig vinkel til det, hun sejler bare uden om, for hun ved jo udemærket godt at banen er slut, når hun ikke kan trække på noget efter slutspringet :( Hmm.. Men vi glemte det løb, og forsøgte at starte på en frisk i SP 3.. Det var en super fin bane, en masse fremad, hvilket Prima jo elsker :) Og vores super løb, blev belønnet med en 1. plads :D
Så 2 disk, (hvor den ene var min skyld), og 2 x 1. pladser, det er vist godkendt fra Prima :)
Her kan i se Primas løb:


OG ja selvfølgelig havde jeg min lille sorte pige med også.. Cider startede også med spring åben, og overraskende nok sp kom hun sgu igennem :D og da jeg kom i mål, gik det op for mig at det faktisk var hendes sidste DM-udtagelse, så Cider er nu udtaget til DKK's DM :) Hun er altså lidt sej ;) Hun fik en flot 3. plads, kun slået af storesøster Prima, og kæresten Dweet :)
Næste løb var agility åben, og hun fortsatte stimen! :D Jeg var spændt på hvordan hun ville tage a'et, da hun har sprunget lidt højt fra nogle gange synes jeg, men dog ALDRIG fået dømt nogen feltfejl endnu af nogen art! 1. gang over a'et var helt perfekt, og 2. gang var også godkendt, dog satte hun af lidt længere oppe denne gang.. Tilgengæld havde hendes små kilo svært ved at få en for tung vippe i jorden! Vi var godt klar over at den var for tung, men jeg var taknemmelig for at den i det mindste blev nede på jorden, for havde den vejet det den skulle, var den helt sikkert stået vandret i luften hele tiden.... Så det tog vi bare med, det tog list længere tid for den at komme i jorden, men vi var hurtigt videre efter :) Og om hun ikke gjorde det igen, endnu et fejlfrit super løb :) Som vi utrolig nok vandt :D
Det endnu mere fantastiske var, at hun havde haft sådanne en super tid i AG åben, at hendes tid sammenlagt med SP åben, gjorde at hun vandt Hvalsø CUPPEN :D Hun havde en 3. plads i SP åben, og en 1. plads i AG åben,og selvom Susanne og Dweet havde 2 x 2. pladser, så må min tid havde været bedre i AG åben :) For søren hvor er jeg stolt af hende!!

OG endnu en stor tak til alle for de mange lykønskninger!! Som i kan se på billedet fik hun en stor vandrepokal, som var på størrelse med hende selv :)
Når men efter den store nyhed, så havde hun jo stadig 2 klasse løb tilbage.. Vi startede med SP 2.. Det var en fin bane... Men igen havde jeg helt vildt svært ved at huske banen.... Sådan noget rundt og rundt, og hvor man skal igennem det samme, har jeg svært ved at huske hvor på banen man er nået til.... Men det lykkedes da :D Og om Cider ikke leverede endnu et fejlfrit løb, med en super tid, hun vandt og fik sin 2. pind :D
De sidste par stævner har hun leverede min. en disk om dagen, så jeg var spændt på hvad AG 2 den ville vise... Det var en ret svær bane synes jeg, men Cider er jo en sej lille vuffer, så jeg gav den fuld skral..! Og ja...! :D Hvorfor ikke !! Hun leverede så sit 4. fejlfrie løb på dagen :D Hvilken også resulterede i en 1. plads, og hendes 2. pind :D Hvor er jeg bare stolt af hende!!
4 fejlfrie løb, 3 x 1. pladser og en 3. plads....
5 stævner, 5 pinde!! Puhaaa, hvor er jeg nu lidt nervøs for næste weekend ;) Skal det virkelig lykkes os, at blive kl. 3 på kun 6 stævner ;) Der er ikke mange der har gjort det, så det ville jeg synes var lidt stort!!
Men nu må vi se, om alle omstændigheder, så glæder jeg mig i hvert fald allerede til næste stævne!!

Her kan i se Ciders løb:


Doobi fik også lov til at løbe 2 senior løb :) Og trods det våde teræn så klarede hun det rigtig godt :)Hun løbe agility åben med mig, og vi vandt den, og spring åben med Jeanett, som endte i en lille disk.. Doobi nyder det, og hun er som et lille barn i en slik butik, når hun ved hun skal løbe :)

Ud af 9 løb indkasserede jeg 6 x 1. pladser, 1 x 3. plads, og 2 disk :)
Det må man sige at vi være godkendt ;)















Tak til Hvalsø for nogle gode præmier :D
Her kan i se Jeanett og Knoppers løb :)



Også et stort tillykke til Maj og Cheri (Ally x Cosmo) med deres 2. AG cert :D

Her kan i se Mercis løb:





Her kan i se Ghettos løb:

 

Næste gang går turen til Viby, og det plejer altid at være super hyggeligt, og godt arrangeret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar