mandag den 27. juni 2011

Pinse stævne i Ribe

Vi kørte mod Ribe fredag formiddag, og vi nåede næsten helt derover da bilen begynder at sige mærkeligt... Men vi kommer da ind på pladsen, og far vælger at finde en mekaniker... Øv øv toppakning og en ventil... Heldigvis skulle vi da ikke bruge bilen i et par dage nu, og vi kunne vente med at bekymre os mere om det før mandag...
Fra fredag til lørdag sov jeg ude i forteltet, som jeg plejer, men fy for s... hvor var det koldt! Jef frøs så meget at jeg glædede mig til at det blev morgen... Og hele natten havde jeg sat stor pris på at det er putte hunde jeg har!

Lørdag morgen skulle vi tidligt op, og det var åbne klasser der startede på begge baner..
I spring åben bliver river Doobi en pind, og Prima bliver disket på 2. sidste forhindring, øv... Ellers et rigtig pænt løb, men hun skal trækkes i mellem, og så bøjer jeg mig frem, og hun løber frem :) Dygtig hund...
Agility åben river Doobi igen en pind, og jeg lader hende så på a'et... Men dommeren vælger at diske hende, da hun rykker sine bagpoter længere op på feltet??? Øhm, har jeg ikke forstået reglerne, eller skal poterne ikke forlade feltet helt, før det giver fejl/disk?? Men ja ja, hun havde da heldigvis en fejl inden...
Prima har et fejlfrit løb, LIGE IND TIL sidste forhindring.... Jeg ved ikke hvorfor, men hun har fået en idé om at skulle lalle uden om sidste forhindring?? Rigtig øv.. jeg forstår ikke hvorfor, hun har altid været den bedste hund til fremadsendelser hjemme ved os, og har ikke engang behøvet noget at løbe ud til, hun har bare gjort det hvis hun fik sin frem kommando... Og til træning er der heller intet problem?? Det er kun til konkurrence
Folk har mange teorier, men må desværre sige kun en kan give mening for mig... Susanne Prier siger hun havde noget lignende det samme problem med Unique, han løb dog ikke uden om, men satte farten ned, og rev sidste pind.. Og det var når han kunne se at der ikke var flere forhindringer, og at banen var slut... Jeg tror det kan være det samme med Prima... Når hun kan se sidste forhindring tager hun farten af, og nogle gange laller uden om.... Og der er svært nok i forvejen at rose hende når hun kommer i mål, da hun ikke gider sit legetøj (som hun ellers elsker inden start, OG hele tiden til træning), maden spiser hun, men kun fordi jeg næsten tvinger hende... Så det svært at rose hende for at tage sidste spring, og at få noget til at trække hende så hun har lyst til det :/ Og vi kan ikke tage sektionen om når vi er disket, så det ender med en fiasko, man må jo ikke træne til stævner....
Prima løb agilty klasse 3 for første gang i Ribe, jeg var ellers ikke helt tilfreds med at hun havde fået sidte pind, men tænkte vi bare kunne lave vores egen bane, hvis noget blev for svært... Og det valgte Prima så at gøre :) Hun ville hellere have a'et i stedet for balancen, og fik også et fint selvstændigt felt :)
Vi hyggede med de andre fra klubben om aftenen. Og jeg valgte at sove inde i campingvognen den nat!
Søndag startede vi med ag åben, og det var der jeg skulle bruge min udtagelse, og jeg skulle oven i købet allerede løbe som nr. 4....
Jeg stressede lidt over at være kommet lidt sent hen på pladsen, men banegennemgangen var ikke gået i gang endnu, jeg holdte mine gummistøvler på, da det havde regnet.... Men det skulle jeg ikke have gjort, for da jeg kom ud, og skulle skifte sko, kunne jeg ikke finde mine agility sko.... Jeg havde sat dem oven på Primas bur dagen før, og de var væk.. :( Men så havde mine søde forældre taget dem med hen i campingvognen dagen før.... Så der stod de jo meget godt... Det resulterede i at jeg måtte løbe i bare tæer, (havde jeg gjort dagen før, og var gået fint, men der var det heller ikke glat), jeg løb lidt forsigtigt, men det var ikke nok, 4. forhindring BANG så lå jeg der... Landede lige på ryggen, jeg kunne ikke mærke det så slemt der, eller efter løbet, tilgengæld kom smerterne om mandagen :( Prima hun blev disket, da hun løb i den retning jeg faldt, og tog slalommen... Og resten var selvfølgelig fejlfrit..... Øv altså!
Doobi løb fejlfrit i denne klasse, og hun overrasker mig stadig med hendes fart i en alder af 9 år, og har været så meget skadet i sin tid, og ikke mindst det sidste år... I sær hendes slalom synes jeg er imponerende :) Hun blev nr. 2 i denne klasse, seje tøs!
Jubii om mandagen kunne jeg sove længe, men det gjorde så også at da jeg skulle løbe mit 1. løb kl. 10, løb jeg alle 6. inden for 1. time.. Men jeg havde dog også et par låne hunde :)
Jeg startede med at løbe Primas tunnel kuller, som vi vandt :) Så løb jeg hendes agility 3, disk.. Så havde jeg lånt Lenes Qato til tunnel kuller, desværre disk på 3. sidste forhindring, ellers pisse flot løb. Doobi løb tunnel kuller, hun blev nr. 2 :) Selvom jeg var nede og ligge en gang :) Og så løb jeg ag 3 med hende bagefter, disk :) Og så til sidst en tunnel kuller med Bugsy... Det skal lige siges at mine ben også var godt syrede til bagefter!
Jeg var meget overrasket over at Prima var så nem at styre på tunnel banen, men hun var jo bare så lydig... Måske hart hun tænkt lidt over der var så mange tunneller, og at det så ikke bare var den første og den bedste :P
Doobi vidste jeg godt at jeg bare skulle huske banen, og så gjorde hun det rigtigt.. Hun har aldrig været svær at styre med tunneller, og tror jeg kan tæller 2 tunnel disk hvor hun har taget det forkerte hul, i hele hendes karriere...
Primas løb:

Doobis løb:

Bugsys tunnel løb:


Ja, det blev en kedelig tekst uden billeder denne gang :)
Men tilgengæld kan der ses billeder fra stævnet her: https://picasaweb.google.com/MikDooPri
Og finder i bileder af jeres hunde, må i gerne låne dem :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar