torsdag den 22. september 2011

DKK DM og forberedelser til DCH DM

Primadonna skulle løbe både individuelt og hold i år :) Og det var meningen at Doobi kun skulle løbe individuelt, men et hold manglede en, så jeg trådte til...

Doobi løb sammen med Lene og Qato, Gitte og Paya og Tommy og Olsen.
Primadonna løb sammen med Susanne og Dweet, og Pia og Woogi, og Jannie og Bounty..

Det blev afholdt i Ribe, og alt var som sædvanligt helt efter bogen :)
Jeg havde fået lov til at låne et rum i klubhuset, og delte det med Sarah og hundene..
Jeg ankom fredag aften, havde spist lidt mad på vejen derover... Men havde en mærkelig fornemmelse i kroppen, da jeg tog afsted heelt alene.. De andre år har mine forældre altid været med, men da de blev hjemme, for at sætte pille-fyr op hjemme hos mig selv, så kunne ikke rigtigt tillade mig at ærge mig over deres fravær...
Og hele dette år har jeg haft min søde stævne-makker med mig... Jeanett og jeg har rejst hele landet rundt i år, for at deltage i DKK konkurrencer, og det har jeg virkelig nydt... Så det var lidt mærkeligt at skulle tage afsted helt alene, og ikke have fammilien der, hvis man nu skulle have heldet med sig og blive placeret..

Men da jeg ankom, var mange i gang med at sætte telt og campingvogn op, og fik sagt hej til alle og en massere krammere og hyggelige snakke... Og jeg mødte Marianne og Bent, og vi snakkede om at det egentlig var dumt vi ikke var kørt sammen, da vi ikke bor så langt fra hinanden... Marianne var også så sød at tilbyde mig noget aftensmad, da de alligevel havde en masse tilbage.. Der gik det så helt op for mig, at lige meget hvilket stævne man er til, og hvem man kører med, så er der alligevel noget familie når man når frem <3 Jeg føler mig så heldig, at have så mange der vil mig det bedste, og hjælper mig når jeg er heelt alene.. :)

Det blev tidligt mørkt, men Sarah og jeg var ikke trætte.. Så vi gik ind og spillede Uno, sammen med søde Silje :)
Da hun gik i seng, blev vi enige om at uno med to personer ikke var særlig sjovt.... så vi spillede 10.000 i stedet, KANON SPIL :D
Da jeg havde vundet et par gange, blev vi enige om at finde nogle der ville være med til at spille uno...


Næste morgen gik det løs :) DM var i gang...
Jeg skulle starte med at løbe hold:
Primas hold gik ikke som planlagt :( 3 klasse 3 hunde, blev disket, og kl. 2 hunden kom igennem... HMM...

Dweet lagde ud med at være lidt fræk, derefter kom Woogi igennem med en enkelt nedrivning, og Bounty fk først en væring, og den blev ikke helt reddet, og endte en disk... Så var det Primas tur, og og hun gik forkert i slalom, og så fik jeg den rettet... Desværre går hun ud af slalommen i slutningen, og jeg når ikke at få den rettet før jeg er løbet videre :(
Øv øv...


Doobis hold var ikke ret meget heldigere.. Qato får en disk, det samme gør Paya, Olsen kommer dog igennem med en enkelt slalomfejl.. Doobi har et rigtig fint løb, hun fik dog en nedrivning, men havde 2. hurtigste tid, på 29,33, og Zippo løb på 29,26 som havde hurtigste tid, og vandt løbet... Så det var jeg virkelig stolt over!


Så kom det individuelle løb.. Det var en fin bane, der var nogle fælder, men bestemt en sektion som jeg havde svært ved.. Slalommen stod skrådt ud i ingen ting, derefter skulle de 90 grader ind i posen, og derefter stod der et spring lige efter posen, som de skulle have fra bagsiden :) selvfølgelig :)

Men seje Prima hørte efter, og klarede det svære fint, derefter var det bare udturen vi manglede, og den var intet problem for os, det har vi nelig gjort 1000 gange...





Men som det ses på sidste billede, så vælger hun at løbe ind foran mig, og efter en fejlfrit løb, så løber hun uden om 2. sidste spring.. :( Og det ender i en disk... Øv øv øv....


Doobi har altid haft nedrivnings problemer, og det ses også i dette løb... Hun river en pind i starten, og senere er der en som ikke er sat op, så den river hun da ikke :P Tilgengæld bliver jeg overrasket over hendes fart i slalommen, det synes jeg er sejt i hendes alder :) Hun har en fin bue efter posen, og klare det fejlfrit

Dog river hun efter, og jeg får ikke sendt hende ordentligt i tunnellen, og en væring... Så det bliver til 15 fejl, og en 20. plads...


Da det ikke ligefrem havde været det bedste DM for mig, havde jeg bare lyst til at drikke mig heeelt i hegnet, og eftersom alle ville fejre deres championater var det ikke svært at komme i gang ;) Jeg og Lene tog ud og spise sammen, på en kinesik... Det var suyper hyggeligt, dog lidt dyrt, men det smagte jo dejligt :)

Om aftenen, hyggede vi igen med Uno.. Og jeg var alligevel blevet for træt til at kunne overskue at drikke.... Så vi hyggede bare, men da vi skulle i seng fik Sarah øje på en kæmpe edderkop :(
Cider plejer være god til at tage kampen op i mod de farlige uhyre, men den der dumme edderkop var en kryster, og turde ikke røre sig, så Cider kunne ikke forstå hvad det var hun skulle kigge efter.... Så hun var ikke til den store hjælp... Dog til sidst, efter en halv times skrigen og springen rundt, tog jeg modet til mig, og kastede en klip-klap efter den.....
Men for søren hvor var det varmt bagefter! Men vi klarede den :D


Dagen efter var det den 2. del af DM.. Siden jeg ikke havde det store atløbe for, var det en lidt mærkeligt følelse at stå op til... I sær da det gik op for mig at det var Doobis sidste dag som mellem hund, og derfor også hendes sidste DM... Og en meget klog person kom hen til mig, og mindede mig om det jeg altid siger til andre, nu måtte jeg bare ind og vise i dag, at vi var gode nok til at være der...

Så jeg gik til start med Prima, med tanken om at skulle vinde løbene i dag.. Vi startede med hold løbet.. Susanne havde fået lov til at gå ind og træne felter, altså sætte ham tilbage hvis han skred, da hun lå som nr. to til individuel finalen.. men selvfølgelig gjorde han ikke det, og de var fejlfrie:) Bagefter var det Woogi, hun kom igennem med 10 fejl, en balance fejl og nedrivning, selvom der står 15 på resultat listerne..Så blev det Bountys tur, han kom forbi et spring, og tog det så tilbage, så en lille disk.. Så blev det Primas tur :)Hun løb et super smukt løb, helt flydende, og jeg kan ikke sætte en finger på noget af det...

Hun var bare så sej, jeg er så stolt over det løb! Hun satte ikke en fod forkert!


Jeg er så stolt over at hun vandt dette løb, hurtigste tid af alle størrelser!! min seje lille hund!!

Så blev det Doobis tur.. hendes sidste hold løb! Og ja min seje hundepige sluttede hendes seje karriere af med at løbe sit holdløb fejlfrit :) Lene har video af det, og jeg ligger video ind lige så snart ligger video ind lige så snart jeg får den..
Og jeg kan se på resultaterne at hendes løb var ganske okay :) Hun løb i tiden 37,76og den blev vundet af Gitte og Zinnia i 35,82, men selvom Gitte var så meget hurtigere, så har Doobi den 2. bedste gennemløb :D Indi løb i 37,14 og Olsen i 37,52, så ikke nok med hun var blevet nr. 2 i løbet, så havde hun også 4. bedste tid, alle nuværende eller tidligere landsholdshunde... Men Olsen og Indi havde fejl.. Jeg er så stolt af min skønne Doobi!


Efter det var det hendes individuelle løb :) jeg ville igennem, HUN skulle slutte sin karriere af ordentligtDet sidste løb i mellem højde... Og vi klarede den lige.. Selævom vi nær var løbet sammen, så får vi reddet den... Og det kende tegner hende meget godt, ja vi har haft problemer med nedrivninger, men Doobi har altid været en hund jeg har stolet 100 % på, skulle vi igennem et løb, ja så kom vi igennem :)og i hendes karriere på landSholdet, har hun aldrog afleveret en disk.. så jeg er meget sttilfreds med hendes afslutning, og aflevere to fejlfrie løb, på hendes sidste dag som konkurrence hund :D nu er hun blevet senior hund, og afsluttede hendes konkurrence med en 11. Plads til DKK DM 2011.

MIN ELSKEDE DOOBIS sidste agility løb, som mellem hund:


Primas sidste individuelle løb, agility løbet, blev desværre ikke filmet.. Jeg havde glemt at sætte kort i kameraet.. Desværre.. For selvom hun fik en lille disk :P Hvis i ser Doobiss løb, kan i se at efter slalommen skal de over et spring, og så i tunnellen under balancen, ja Prima drejede så lige af inden tunnellen, og tog springet som de skulle have FØR balancen... Jaa, hun løb lige en længere tur :P Men da vi kom videre derfra, var hun faktisk fejlfri på resten :)

Men tilgengæld kunne jeg jo glæde mig over at 2 af Primas halvbrødre blev Danmarksmestre, og den ene var Mariannes Zippo i mellem, og den anden er Susannes Dweet. Af to grunde var jeg glad på Susannes vegne, både at hvor fantastisk det er for hende, at opnå så meget med hendes så unge lille dreng, som jo tilfældigvis er Primas halvbror ;) Men også fordi vi jo har planer om et drømme kuld, mellem Dweet og min Cider.. Og jeg vil gøre mit for at vise at Cider er god nok til ham :D
Her er lidt billeder af det skønne par :)
Cider formåede at se rigtig lille ud ved siden af KÆMPE Dweet :D

Meen, så meget forskel er der da heller ikke :)

Sikker på at det er kærlighed ved første blik :)

Så smukke de er :)

To helt vildt glade hunde :)

Så dejlige de er :) Vi håber så meget på at det bliver til noget!!

Her er en masse billeder fra DM, som jeg har taget, og alle er velkommen til at låne :)
https://picasaweb.google.com/117698155519758334961/DKKDM2011#

Og nu til planlægningerne til næste DM...
Året for Prima er jo ikke helt slut endnu... Hun nåede på sidste konkurrence at blive udtaget til DCH DM :)

Og nu her har jeg min familie lige omkring mig! Både min mor og far, OG min moster er med til DM.. Og både min mor og moster er selv udtaget, så det er lidt sejt! Jeg glæder mig til at skulle dele denne oplevelse med dem, og mit ønske er jo at kunne dele en title med dem..! Det ville være stort!

Så vi har haft nogle intense træninger siden.. Siden Maribos trænings bane har været under vand, har jeg måtte benytte mig af gode veninders tilbud :)
Men jeg har selvfølgelig også haft min lille søde Cider med til træning også.. Hun skal jo nå lidt, hvis hun skal nå at blive god nok til Dweet ;)
Den 15. september trænede jeg sammen med Julie Gräs og Tempo, og fik derfor lov til at bruge deres bane :)
Primadonna, desværre får jeg trådt på hende til sidst.... Men heldigvis er det ikke noget alvorligt, og hun var frisk kort efter, men fik pause resten af dagen...

Cider træner stakit:

Cider træner balance:

Søndag den 18. var Jeanett inviteret op til Bente med Tano, og vi havde en dejlig trænings dag! Vi løb en hele bane, som vi derefter kortede ned til små sektioner for at få helt styr på vendingerne, og fik øvet en masse Lap-turns :)
Og vi alle kom tilsidst igennem banen, TOTALT SEJE BLÅ HUNDE!
Tirsdag den 20. havde jeg fri, og mødtes derfor med Jeanett hos mine forældre, og vi fik trænet på mine forældres lækre forhindringer.. :)
Primadonna:

Cider:

Den 21. fik jeg lov til igen at komme ud til Julie og træne sammen med hende :) Og det er altid så hyggeligt! :) Så vi fik trænet en masse stakit, og svære slalommer :)
Primadonna:

Cider:


Så nu føler vi os ski.. klar til DCH DM :) Og mange tak til alle mine søde veninder for at jeg fik mulighed for at træne op til :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar