fredag den 15. juni 2012

DKK Hillerød

Så kom dagen for det sidste iagttagelses stævne, til landsholdet..

Jeg passede Wotán, og kørte derfor alene... Puhaa, det var en laang tur, sætter nu pris på at jeg altid kører sammen med Jeanett, så føles turene slet ikke så lange :)

Selvom vi kom i god tid, så var der lige pludselig godt press på :/ Der var 3 baner, og alle banegennemgange startede samtidig, spring åben stor (Wotán) og agility åben lille (Cider og Prima), og på den sidste var der alle spring kl. 2 hundene, så der var mange der blev ramt af dobbelt banegennemgange :/ Heldigvis var Cider lige rykket op, og Wotán manglede en pind i kl.1... Jeanett skulle også løbe med Knoppers på både spring åben og kl. 2, så hun skal også gå to baner :/ Og desværre var indsenderne på to af ringene ikke så nemme at snakke med :( Så det var ikke nemt at blive rykket rundt, eller bare få svar på om det var muligt???

Men jeg startede med Prima i ag åben, og hun var vist lige så konfus som jeg var :/ For hun var ikke rigtig sig selv den første halvdel af banen, hun hverken gøede eller accelererede? Og så kom der en slalomfejl, da jeg rettede hende begyndte hun så at gø, det var på tide, og hun var sig selv igen... Godt at vi havde den udtagelse, for det var lidt ærgeligt :/ 

Jeg hentede hurtigt Cider, og hun virkede mere klar, men alligevel ikke? Hun kom fejlfrit igennem, men hun var meget langsom på felterne?? Det gik ellers fremad med dem... Selvom jeg synes at vi havde et lidt dårligt løb, og ikke særlig hurtigt, så bliver vi alligevel nr. 2 efter Dweet... Så helt skod kan det ikke have været ;)
Billedet er taget af Sissel Bagge.


Så blev det Wotáns tur på spring banen, jeg var meget spændt :) Vi havde ikke prøvet at løbe sammen på græs før :) Så det blev spændende! Men ud over at han løb uden om springet efter posen, så klarede han resten fejlfrit, det var sådan et fedt løb :)
Og efter at have gået 3 banegennemgange og løbet 3 løb, på 20 minutter, så var der lidt ro på.. for mig i hvert fald, for Jeanett nåede at løbe 3 løb på 1½time, så hun gik fra banegennemgang til opvarmning til løb, så afskritning, så banegennemgang .... Sådan kørte det i ring hele tiden :/ Desværre blev alle vores løb ikke optaget da vi skulle løbe hele tiden :(

Men jeg havde lige en kort pause ind til spring åben.. Det var på en anden bane end de store, men banen var den samme.. eller næsten, sjovt som samme bane, kan sættes så forskelligt op, vi havde meget længere i mellem forhindringerne end de store? Mærkeligt det var den fordeling?? Men det gav jo andre fælder.. Jeg startede med Prima, og hun havde et super fint løb, og kan ikke gøre for jeg igen bare løber forbi posen, uden at sende hende rigtigt igennem :/ OG nu har jeg oplevet før at hun ikke trækker på den, så burde have lært det, men det har jeg så nu....! Hun får en væring, og jeg afprøver handling resten af vejen, OGSÅ slalommen, da den stod i den vinkel hvor jeg har oplevet hun er gået ud af de sidste porte, hvis jeg trak væk.. Så det skulle selvfølgelig afprøves, hun jeg kan gå helt på den anden side af næste spring uden problemer :)
Billedet taget af Gitte Hoffmeister!


Med Cider havde jeg lært af mine fejl :) Og eg fik sendt hende rigtigt på alle forhindringer, og hun har et super sejt løb!! :D Der blev ikke sat nogen pote forkert, og hun vinder klassen :D
Så kom AG 2 til Wotán.... Det var en mærkelig bane :( Ikke rigtig noget flow, ikke noget plads, og skulle hele tiden noget uventet, og ikke de lige linier :/ MEN, vi angreb banen, og startede med troen på at vinde... Det skete dog ikke :) Men vi gennemførte :D Dog med en lille væring på en dårlig back-kommando, da jeg ikke nåede at tage i mod, og så en feltfejl på A'et, så det var helt klart godkendt på den bane... OG det skal lige siges, at kun 1 hund kom igennem banen, af ALLE størrelser!! Og det var Gitte og Zushi! Meget flot af dem!

Billedet er taget af Dennis Olsen

Lige efter kom hans spring kl. 1, og Isabel havde jo sagt at kriteriet for jeg måtte løbe med ham, var at vi skulle få den sidste pind i spring kl 1 ;) Så jeg gjorde mig meget umage, og selvom vi har en meget stor bue efter posen (den er vi vist ikke så gode venner med ;), så er vi fejlfrie, og bliver nr. 2 :D Og han er nu rykket op i SP2!!

Ja det var en presset dag, mine tøser løb lige først, og så først helt til sidst, og Wotáns lå lige efter hinanden, og nu var det så agility åben! Det var en lidt svær bane synes jeg :) Men ikke svær nok :P For vi havde et super løb, og og bliver belønnet med en 6. plads ud af 91 :) For søren han er en lækker dreng, hvem har dog lavet ham ;)

Det var nu en pause, hvor agility kl. 3 blev bygget, og Susan, Jeanett og jeg sad klar på 1. række for at lure banen af :) Det var en svensker som havde lavet den, og den var svær, men jeg glædede mig helt vildt til at løbe den :D Sådan nogle baner hvor man skal have fat i hunden hele tiden, er jeg bare bedst til :)

Jeg skulle starte som 1. hund med Prima, og havde besluttet mig for at stole på hende, og vores træning <3 Hvilket gav pote!! For hun sætter ikke en pote forkert!! Hun vinder klassen, og formår igen at have den hurtigste tid af alle størrelser <3 Min stjerne!!



Se lige en smuk udført Tysker-vending :)
Billeder taget af Sissel Bagge

Cider var et par hunde efter, og vi kunne virkelig godt bruge at vise landsholdet hvad vi kan :) Så vi skulle virkelig ind og give den gas :) Hvilket vi gjorde, Cider var såå sej!! Og bliver nr. 2  efter Prima :D YES!! 
Billedet er taget af Sissel Bagge

Så var det spring kl. 3, igen var det Prima der lagde ud... Hun var nr. 2, men den første dukkede ikke op... Der var en svær sekvens for os, da Prima kommerud af en lige-ud-tunnel og der står et spring lige foran hende, som hun jo ikke skal have ;) Men til gengæld en slalom... Så jeg kalder meget, og hun er så sød og tjekker ind, meen jeg kalder for meget, og hun løber forbi første pind, så det blev en væring.. Vi retter den, og hun river en pind senere på banen, men vi afprøver vores handling, og den sidder lige i skabet :)
Men trods vores væring har vi 3. hurtigste tid :)
Billedet er taget af Sissel Bagge


Cider klarede tunnel / slalom sektionen helt perfekt :) Men med hende frygtede jeg heller ikke så meget at hun ville tage springet lige for :) Hun har et super løb, vi har kun en lille misforståelse, hvor hun løber den anden vej rundt om et spring, men det var helt lovligt ;) og vi kommer fejlfrit igennem :) Og bliver nr. 2 efter Susanne og Dweet :) Så Cider fik lige 2 fejlfrie løb til landsholdet, og 2 x 9 point  :) Dejligt!! 
Billedet er taget af Sissel Bagge

Se deres løb her :)
Primadonna:


Cider:


Wotán:


Begge tøser fik lidt point til landsholdet :)
Og stillingen endte med at se sådan ud :)


  Agility Hund Point antal løb
1 Natasha Gjerulff Jensen Primadonna 47 6
2 Susanne Prier Dweet 40 6
3 Hanne Svejstrup Soffy 32 5
4 Jesper Kjær Emsi 25 3
5 Natasha Gjerulff Jensen Cider 18 2
6 Catrine Møller Jerry 9 5
7 Jannie Nielsen Bounty 7 2
8 Susanne Prier Unique 0 0
9 Mette Christensen Thilde 0 1




  Spring Hund Point antal løb
1 Natasha Gjerulff Nilesen Primadonna 38 6
1 Susanne Prier Dweet 38 6
3 Hanne Svejstrup Soffy 32 5
4 Catrine Møller Jerry 28 5
5 Jesper Kjær Emsi 24 3
6 Natasha Gjerulff Jensen Cider 9 2
7 Jannie Nielsen Bounty 8 2
7 Mette Christensen Thilde 8 2
9 Susanne Prier Unique 0 0




Og selvom alle ikke har løbet alle løb, så er jeg stadig stolt over at ligge nr. 1 med Prima <3 OG nogle dage efter fik vi besked fra landsholdsledelsen :)
Både Primadonna og Cider skal deltage ved 1. samling <3 Vi ved dog ikke endnu om eller hvad vi skal løbe?? Om vi kun er reserve, eller vi skal løbe hold/individuelt..

Så det bliver spændende, og det finder vi forhåbentlig ud af til Sankthans :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar