fredag den 8. juni 2012

Pinse stævne i Ribe

Vi var så heldige at få lov til at leje et lokale i klubhuset! Så vi behøvede ikke kører så tidligt hjemmefra fredag, da vi ikke behøvede at så telt op, eller kører campingvogn til.. DEJLIGT! Så Jeanett, Luna og jeg pakkede ud i rummet, og var ellers klar til aften hygge :)

Mine forældre og lillebror var også med, og Susan og Alex fra klubben, så det var hyggeligt :)
Det var ikke så mange til stævnet, i forhold til hvad der plejer?? Eller det følte jeg i hvert fald ikke... Men vi havde fordelen af, så at kunne starte sent (8.55) og slutte tidligt.. :) Men det skyldtes jo også at vi kun havde 3 løb om dagen, og man savnede lidt det sidste :)

Men lørdag morgen startede vi så med agility åben... Den jeg var kommet efter!! Prima mangler nemlig 1 udtagelse i agility i både DKK og DcH, og nu var det så DKK udtagelsen vi jagtede!

Cider løb først, og Prima var en af de sidste i klassen.... Det var en god bane, en rigtig Prima-bane, da der ikke var nogle snævre skift, men bare løbe løbe løbe.... :) DOG med den risiko at Prima kan finde på at smide et ben, og rive ned, når det går for meget fremad... Løbet blev desværre ikke filmet, da mor og Quickly skulle løbe på den anden, og jeg prioriterede hende løb først! Men Prima havde et fint løb, klikkede dog voldsomt på en pind, hvor hun så fik kommandoen "løft benene", så plejer det at hjælpe, og der var intet efter :) Hun havde perfekte felter, og kommer fejlfrit i mål :) OG vi vinder klassen :D 

Primadonna er nu med til DKK's DM :D



Billedet er taget af Åsa Eriksson

Tusinde tak!!!

I spring åben valgte jeg at presse hende, vi har nu alle udtagelser, og hvis vi skal kunne vinde noget stort, er vi nødt til at kunne løbe med max press, så det kan jeg nu begynde at træne på :) I dette løb resulterede det så i en nedrivning, men ikke en helt almindelig en... Hun skal i mellem to spring, og kommer i mellem, men da hun så skal springe over springet, rammer hun ind i den sidste støtte, vælter den næsten, og pinden falder så ned... MEN jeg er begyndt at se positivt på mine små fejl... Da jeg jo så har muligheden for at få afprøvet og trænet de ting jeg måske er lidt i tvivl om... Så i denne situation valgte jeg at afprøve nogle tysker-vendinger, hvor springene stod meget tæt, og hun alligevel skal komme i mellem, og en send stik af... Og hun reagere heeelt perfekt på alle ting :) Dejligt løb, for hun hørte efter hele vejen, og reagerede 100% på de ting jeg var i tvivl om.. :) Og bedst af alt, vi har hurtigste tid ;)
Tak Gitte Poulsen for billedet!
Så var sidste løb på dagen agility kl. 3.... Mit mål var igen presse hende, og hun alligevel skulle helt ned og stå på felterne! OG jeg ville afprøve lidt handling... Bla. blindskift efter A, og træk i mellem senere med stor afstand, at skifte bagved slalom, og bevæge mig væk... Hun havde MEGET flotte felter, helt ned og markere både balance og vippe helt perfekt! Hun river springet før A'et... Grrr..... Men det er den eneste... Alle de andre skift går fint, men hun går ud af de sidste porte af slalommen.... HMM?? Er hun normalt skarp i, og det var den nemme side, hvor hun ikke skal runde sidste pind... Men 2. gang vælger hun også at gøre det, hmm.. Og når jeg ved at hun kan, så vælger jeg at tage hende ud.... Hun var vist lidt præget af varmen, og vi gik ud inden jeg blev det ;)

Cider havde en okay dag ;) Hun lagde ud med et rigtig fint agility åben løb, med dejligt markerede felter, og hun kommer også fejlfrit i mål, og bliver nr. 2 efter Prima :) Hun skal dog have lidt mere fart på balancen, men vi træner  og træner.... Og det bliver bedre til træning, så det kommer vel også til konkurrence... Også for dårligt hun ikke kan det endnu ;) Men hendes A sad lige i skabet! Det var dejligt!
Tak til Gitte for billedet!
Så blev det spring åben, Jeg tænkte ikke at banen ville blive det store problem for os, da hun jo plejer at være sej til alt vi skal handle.... Meeen, nu kom unghunden frem i hende ;) Efter slalommen skulle de i andet tunnelhul, og jeg havde hende, og da jeg så vil sende hende.....SÅ havde jeg hende ikke alligevel ;) så en lille disk.... Så løber vi videre, og da hun skal i mellem så troede jeg at jeg havde hende, og igen....ikke lige helt... Hmm... Jeg valgte lige at stoppe kort op, og få lidt ro på hende... For at kunne starte på en frisk igen... Og det var nok til hjernen faldt på plads igen ;) Og resten af banen klarede hun perfekt.... Ja ja, en gang i mellem skal jeg jo lige mindes om at træerne ikke vokser ind i himmelen ;)
Endnu en gang tak til Gitte :)
Det sidste løb var Agility kl. 3...... Puuuhaaa, det var spændende... Dette var det vigtigste løbe for Cider i denne weekend :) Hun manglede nemlig kun 1 cert for at blive champion, og hvis hun fik dette i denne weekend, så var hun blevet champion INDEN hun fyldte 2 år.... Så det var lidt spændende :) Jeg var ret forsigtig unde10 r hele løbet, ikke synderlig nervøs, men jeg tog mig god tid på felterne, da jeg ville være sikker på at hun fik dem :D Vi kommer fejlfrit i mål :D Jubiii!!! Så nu skulle vi bare være bedst placeret ikke champion!!

JUUUBIII min skønne pige havde været så dygtig, hun VINDER klassen!! Og får dermed sit sidste cert, og får titlen DANSK AGILITY CHAMPION!
1 år 11 mdr 26 dage!!!
10 stævner fra 1. konkurrence start!
Hvor er jeg bare stolt! Vi kender til en anden hund som også har opnået championat få ca samme antal stævner som os, men vi mener at han var ældre end 2 år.... Så vi prøver at undersøge om det er en rekord? Men altså, lige meget hvad er jeg i hvert fald bare SUPER stolt af vores præstationer!!


Søndag startede vi igen med agility åben, men heldigvis havde jeg fået mine udtagelser... Så jeg ville ind og presse igennem i håb om at vinde klasserne...
Prima lagde super fint ud!! Jeg kunne stort set ikke sætte en finger på noget som helst! Små buer, perfekt slalom, hvor jeg trækker helt væk, og perfekte felter.... Meen efter vippen skal de uden om et spring... Jeg troede at jeg var på plads da jeg sagde okay, eller måske er hun gået lidt før jeg sagde okay, for timingen er i hvert fald ikke god som det ser ud på videoen....og hun tager springet lige på...lille disk....  Men da jeg vil sende hunde op på vippen igen, står den vandret i luften :/ Så stakkels Prima løber rundt om den, og kan ikke finde ud af hvor hun skal op... ;) Men vi får den ned, og hun kommer fint ned at stå, og tager slutningen som det var meningen :)

Tak Gitte!

Så blev det spring kl. 3... Der var et klasse løb om dagen, og det skiftedes så i mellem.. Det var ikke en helt nem bane, men jeg synes nu den var fed nok.. Jeg var dog så træt, at jeg havde bedt Jeanett og at hjælpe mig igennem banen....
Hun har et ret fint løb, men i den svære sektion efter slalommen og før tunnellen, når jeg ikke helt ned og forberede, og Prima får en stor bue, jeg står lidt forkert, og da jeg træder frem for at presse hende uden om, får jeg presset hende lige hen i det forkerte spring.....lille disk.... Men jeg kører videre derfra som om det var planlagt, for at holde presset på hende... 2. sidste spring forsøger jeg at lave en tysker-vending på, men da det ikke var helt planlagt, og jeg står forkert, ender det med en stor bue :/ Men hun gjorde det rigtigt :)
En tændt Prima på vippen! AG åben..

Tak Gitte!

Ja den dag havde ikke givet de bedste resultater til Prima og jeg... Sidste løb var spring åben, og da vi havde 1 åben med nedrivning, så skulle vi bruge 1 godt resultat i denne, da vi skulle bruge 3 resultater for at komme i finalen (troede vi....) Men igen over-vurderede jeg enten mine egne kræfter, eller under-vurderede Primas.... For igen kommer jeg for sent og når ikke at forberede... Så da hun kommer skudt ud af tunnellen og skal fortsætte lige frem, og i enden skal i mellem to spring, har hun næsten sat af til at tage springet fra den forkerte side, MEN jeg når lige at trække hende tilbage :D Totalt glad! Hun hørte efter!!! Jubii!! Vi kom fejlfrit igennem, men med lidt buer ;) Dweet vinder klassen, og om ikke Cider bliver nr. 2 :D OG Prima nr. 3, seje lillesøster slog lige storesøster :D

Cider lagde også ud med Agility åben, og mit mål var at presse hende på balance og vippen! Og da hun river 2. pind, så var det løb jo kørt, så skulle der trænes! Hendes A er perfekt, og jeg trækker væk fra slalommen! Og lille Cider var såå sej! Det gjorde hun uden at sætte farten ned :) Hendes balance var okay, men vippen var super :D Og det samme var springet efter! :D Hun river desværre også sidste pind.... en hun har alligevel hurtigste tid af alle! :D Seje pige!!
Tak til Tina Hinsgaul for billedet!
Cider fortsatte den gode stil i spring åben, dog uden nedrivninger ;) Hun havde et super sejt løb!! Det var rigtig fedt at løbe :) Vi bliver slået af Susanne og Dweet, men fik en flot 2. plads!! OG hun slog Prima på tid ;) Seje lillesøster!


Tak til Sissel Bagge for billedet :)

Det sidste løb var spring kl. 3.... Jeg synes det var lidt svær til min lille  pige ;) Meeen, vi angreb den som vi bedst havde lært :) Og hvor var hun bare sej! Jeg tror vi havde en af de fedeste spring løb nogensinde :) Men desværre reagerede hun lidt for godt, der hvor Prima reagerede for lidt... Så jeg får lige trukket hende væk, så hun får en lille væring... Men hun havde et super fedt løb, men små buer :)



Hmm... Og selvom jeg faktisk synes at mine hunde havde haft nogle rigtig fine løb... Så var ingen af dem i finalen :( Øv.... Så da mandagen kom hang mulen lidt.... Jeg troede at det var de bedste 3 tællende resultater i åben klasse, som afgjorde om man kom i finalen.. Men det var så alle 4 som talte, og da jeg havde en disk med hver, så kom vi ikke i finalen :( Selvom Prima havde 1 x 1. plads, 1 x 3. plads, og en med 5 fejl og hurtigste tid, og Cider havde 2 x 2. pladser, og en med 10 fejl og hurtigste tid.. øv...
Doobi og Bugsy startede i klasse 2 senior, og så kom finalen, og der røg desværre rigtig mange på den bane :/
Nr. 1-2-3 var fejlfrie i lille..
Nr. 1-2 var fejlfrie i mellem, nr. 3 havde 5 fejl..
Nr. 1-2 var fejlfrie i stor, nr. 3 havde 5 fejl.... Og ellers var der MANGE disk i stor!! Det var ret ærgeligt....
Og først efter dette, så skulle de små løbe... Og så skulle jeg gå både AG3 og tunnel kuller samtidig....

Prima løb først tunnelkuller, og fik lige brændt lidt krudt af ;) Men hun har et super løb, og vandt klassen!
Så var det agility kl. 3.... NU ville jeg altså lige have samarbejdet til at køre igen, og træne vores felter... Og hun er sej på vippen, hun kommer ud og stå 2 on 2 off, og selvom vippen vipper op igen, står hun med bagparten oppe i luften ;) Men bliver så fint.. På balancen trækker jeg mig væk, og hun skal sev løbe ned og stå individuelt, noget vi til træning godt kan have lidt problemer med, da hun ikke går helt ned, men står halvt nede på felten, og går 2 on 2 of.... Men her gjorde hun det helt perfekt!! Dygtige pige!! Resten af banen sad også lige i skabet, og hun har perfekt slalom indgang!! Og jaa, det var bare et fedt løb!! Og hun vinder også klassen! :)
Se Primas løb her :)


Cider var dagen før blevet agility champion, så derfor ville jeg bruge agility kl 3 om mandagen til at træne felter.. Hun stopper lidt tidligt på vippen, så jeg venter på at hun kommer heelt ud og står :) og så accelerere hun vildt igen ;) Balancen bliver også trænet, og denne gang presser jeg hende, hun kommer også fint ned, og 70% nede på feltet så hopper hun af... Og inden jeg overvejer at sætte hende tilbage, så smutter hun selv tilbage i en 2on 2off :) Så hun vidste godt at det var forkert ;) Så det blev en lille disk....

Hendes A var helt perfekt, men desværre en lille slalom fejl, men den bliver hurtigt rettet ;)
Hun sluttede af med tunnelkuller og gav den gas :) Men i slutningen tager vi den "lange" vej.. Og hun bliver nr. 2 efter Prima :)

Se hendes løb her :)



Se her de andres løb :)
 Bugsy
   


 Doobi
   
Knoppers

Ingen kommentarer:

Send en kommentar