mandag den 19. juli 2010

Fionia cup 2010

Jeg havde en idé om at ville skrive blog hver aften, og få opdateret med det samme. Men det fik jeg ikke gjort, kun første dag har jeg skrevet om. Man var træt og udkørt, og hyggede med naboerne. Så jeg besluttede mig for at vente til jeg kom hjem, og passende nok har jeg lidt nattevagter nu her efter ferien, så jeg kunne bruge dem på at skrive.
Det har været et super hyggeligt stævne, og vi havde en lille lejr med familie på den ene side, og og trænings-veninder på den anden side. Så der var dømt hygge fra starten af. Selvom ikke alt gik som man håber, var stemningen stadig i top, det er trods alt stadig vores ferie, så den skulle nydes fuldt ud, gode resultater eller ej!

Primadonna:
Første dag stod som sagt på 2 disk, men to flotte disk, så jeg var meget tilfreds. Jeg har været meget nervøs om hun var klar til at stille op.
Jeg frygtede mandagen lidt, da hun sov meget søndag, og igen mandag formiddag. Men som hun altid før har bevist mig, så er hun altid klar :)
Spring klasse 1, mandag:



Hun har en rigtig fed slalom indgang, og kører på med samme hastighed, i stedet for at tage farten af for at tilpasse sig. Dog er hun begyndt at blive usikker på de to sidste porte, når jeg er på højre side, så der skal hun hjælpes lidt mere. Ellers er hun ikke særlig meget i tvivl om hvor hun skal hen på banen, hun river en pind, hvilket jeg er glad for. Ikke fordi jeg håber hun har nedrivnings-problemer, men fordi jeg ikke vil have hun får for mange pinde og rykker op for tidligt, og på denne måde alligevel kunne sammenligne mig med de andres tider :)
Agility klasse 1, mandag:


Jeg elsker dette løb her, synes det er det bedste af dem alle sammen, selvom hun har en slalom fejl. Hun har den fedeste vippe, løber helt ud til kanten, og sætter forbenene i græsset så snart hun kunne, og så videre på fud skrue :) Tager stakittet perfekt, og super løbefelt på a'et selvom vi skal dreje efter. Hun tøver igen lidt i slutningen af slalommen, men ikke lige så slemt da jeg støtter på venstre side. Men igen er super smukt løbefelt på balancen!
Jeg kan ikke huske om det var i spring- eller agilityklassen hun blev placeret med 5 fejl, men hun blev i hvert fald nr. 3 den dag :)
Igen sov hun rigtig godt til aften, og hele natten. Selvom det ikke er meget hun løber på en dag, så tager det alligevel meget på hendes kræfter. Stakkels lille pus :)
Tirsdag:
om morgenen var hun helt oppe og kører, hun var helt klar til at skulle løbe! Og det kan ses på hendes første løb. Agility klasse 1:



Jeg får næsten presset hende til at starte før tid, men hun er heldigvis nem at koorigere igen :)
Igen har hun super fine løbefelter, og jeg er glad for hun reagere så fint på blind-skift :) Jeg får stoppet hende lidt for tidligt på vippen, ved at sige felt, og hun er lidt langsom til at komme ud i den rigtige position, men ellers er jeg super stolt over hendes fine fejlfrie løb, og hun får sin første pind i agility :) OG vandt selvfølgelig klassen.

Hendes spring løb blev desværre ikke optaget da det lå til opladning, men det var en disk. Selvom hun ikke ville det samme som jeg ville, så holdte hun en fest :) Og vi havde det sjovt :)
Efter hendes løb, havde jeg en aftale med Ann-Britt om at hun skulle masseres. Sartorius musklen er meget stram på hende, og det er den som hjælper til bla. bøje og stræk i hoften. Derfor synes jeg det var en god idé at hun fik en omgang, nu hvor der var hviledag onsdag.

Jeg havde forventet, at Prima ville være godt træt hen af onsdag, og havde leget lidt med tanken om at alle dagene nok var for meget for hende, og jeg måske skulle trække hende fra noget de sidste par dage. Men Primadonna var åbenbart ikke helt enig, for om onsdagen på hviledagen, tonsede hun rundt og legede med Ghetto, hun var ikke spor træt, og ikke spor nem at holde i ro efter massage.
Torsdag morgen var hun igen i hopla, og var klar til at skulle starte fra morgenstunden af.
Agility klasse 1, torsdag:




Da hun har løbefelter, var det bare med at komme afsted, men opgangen til balancen var lidt skæv, så jeg ville hjælpe hende op inden jeg fortsatte. Min cap var ved at ryge af, så jeg endte med at smide den. Hun kommer ud i stor bue efter hjulet, men jeg lader hende selv søge slalommen, så jeg ikke allerede nu lære hende dårlige vaner med at jeg hjælper til alt. Jeg synes allerede man kan se stor forskel i hendes slalom fra starten af ugen, til slut. Hun er blevet meget mere selvsikker, og det er dejligt at se. Hun snyder mig lidt på vippen, men jeg lader hende gå på den. Havde besluttet mig for inden stævnet at jeg ikke ville rette hende for meget, men bare fortsætte drevet lige frem. Hun løber igen et super pænt og kontrolleret løb :) Er fejlfri, får sin 2. pind, og vinder klassen :D Seje hund!

Spring klasse 1, gik også super godt! Det er desværre bare ikke filmet særlig godt.




Det er ikke det hele man kan se, men jeg kan fortælle at hun var fejlfri, og fik sin første spring pind :) Hun vinder klassen, med en rigtig god tid, og får stor ros af dommeren :)

Storebror Luka bliver nr. 2, det er bare super sejt er det :)
De var foran på bane 1 næsten hele ugen, og det resulterede i at jeg næsten kom forsent til banegennemgang fredag morgen, men jeg nåede det, og Prima og jeg havde et okay løb. Hun drejer dog lige forkert ved den sidste tunnel.
Spring 1, fredag:




Jeg fik nogle af vores venner til at optage hendes agility løb, så det må komme på senere. Hun springer balance feltet, men ellers et fejlfrit løb.

Jeg er simpelthen så stolt af min Primadonna! Hun starter stævne første gang til fionia cup, hvor der er 3 ringe og rigtig mange forstyrrelser. Får præmier 4 ud af 5 dage. Vinder 3 ud af 10 løb, får 2 pinde i agility, 1 i spring. Og er kun disket 3 gange ud af 10 løb.. Det havde jeg slet ikke regnet med!

Doobi:
Da jeg ikke havde råd til at tage til Herning, var min plan at få point til landsholdet i klasse 3'erne på fionia. Men mit største mål var dog at vinde finalen! Men sådan skulle det ikke gå. Og hvis man kigger fremad er det egentlig positivt nok. Grunden til Doobi og jeg ikke kørte super meget med klatten, var at hun er ved at være oppe i gear igen.

Hun har fået sin fart og i sær sin selvstændighed tilbage. Jeg har været vant til at hun har siddet lige i lommen på mig, i meget lang tid nu. Så jeg var ikke forberedt på at hun ville være kreativ på egen hånd :) Men når jeg ser løbene igennem, er jeg virkelig glad for at se at hun er glad igen...
Agility klasse 3, mandag: En svær bane, men hun hører super godt efter, desværre får jeg skubbet hende forbi hjulet, men jeg lader hende kører direkte i tunnel efter, for ikke at stoppe flowet.




Spring 3, mandag: Rigtig flot løb, men hun river desværre en pind, jeg mister fokus et split sekund, og stor bue og vi mister tid...




Agility åben, tirsdag: Doobi havde meget travlt, og synes tilsyneladende at jeg var alt for langsom med mine kommandoer, for i mellem tiden havde hun udset sig noget andet. Vi holder ellers et fejlfrit løb ind til 3. sidste forhindring. Så er det jeg kan mærke hun pludselig er blevet meget fremadrettet igen, og vælger at tage flyvet halvt på vej ud.




Agility åben, torsdag: Jeg skulle bruge dette løb for at komme i finalen, så jeg ville bare løbe sikkert. Selvom jeg ikke presser hende, og løber med store buer, så jeg ikke får nedrivninger, så overrasker tiden mig alligevel. Hun bliver nr. 5 i denne klasse.




Spring 3, torsdag: igen et rigtig pænt løb, men hun løber uden om et spring :/ Øv øv.





Hun har haft rigtig mange pæne løb, desværre er de ikke blevet optaget alle sammen, så det er jo noget jeg bare kan påstå. Men hun har haft hurtigst tid, og eller ligget i toppen, med en nedrivning, eller en anden små fejl... Så det giver ingen point. Men jeg er inderst ind bare super glad for at kunne se på min hund at hun er tilbage igen!!! Nu kan jeg diffinitivt stoppe med at have dårlig samvittighed over at skulle presse hende og forvente at hun kan præstere toppen. Nu skal jeg bare også op i gear, og huske hvordan man handler en hurtig selvstændig hund igen :P
Men synes nu at jeg fandt fint frem til en løsning i finalen: Jeg elsker at løbe under den stemning, jeg giver mig 100% mere! Og holder stadig min statestik på ikke at være blevet disket i nogle finaler eller mesterskaber endnu!




Hun river desværre en pind :( Øv øv øv, det kørte ellers lige så godt. Men men, så var der jo 3 fejlfrie igennem, og så kan jeg jo lige så godt træne a-felt, så Doobi lige bliver mindet om at selvom adrelinen pumper ekstra, og folk råber fra siderne, så skal man stadig tage sine felter! Og hvor er jeg glad for at jeg kunne holde hoved koldt, og fik trænet det! Som min mor siger, det tænker man da ikke over når man løber finale, Jo når man hedder Natasha gør man åbenbart. Jeg har også ladet mig fortælle at jeg havde samme tid som Pia og Lucky da jeg kom i mål.... Det er slet ikk så ringe endda :D

Men selvom det har været småt med de vilde resultater for Doobi, så har jeg fået meget mere ud af denne uge, end jeg havde turde håbe på! Vigtigst af alt, jeg har min glade hund tilbage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar