fredag den 9. juli 2010

Ghetto og Primadonna til afslutnings-konkurrence i stor og LILLE klasse :D

Prima og Ghetto har gået på samme hold siden jul, eller fra sneen forsvandt :) I tirsdags blev der holdt afslutning sammen med kl. 1 holdet.
2 dage efter hun var fyldt 1½ år, fik jeg hende målt! 34,3 og 34, 5 :D Min lille skid, var officielt en LILLE skid!
Vi løb først en agility bane, og derefter igen, hvor vi kunne lave nogle ting om hvis vi ville.
Primas 1. gennemløb:

Hun er så sød til at sidde i starten, jeg har aldrig oplevet at hun har tyv-startet, og sådan må det gerne blive ved :)
Jeg råber frem frem på vippen, så jeg tror hun regner med det er balancen, da min kommando felt kommer forsent, og hun kan ikke nå at stoppe, FLYYYV sagde hun så:) Men dejligt at se hun ikke blive bange af det. Hun ville dog lige have springet med på vejen :P
Hun ta´ger forkert slalom-indgang, men jeg retter den ikke, jeg vil ikke stoppe hende for meget i hendes fremad-løb, og hun var lige blevet rettet en gang. Jeg er alt for langt bagved posen, og hun har først lige lært den, og blevet fortrolig med den, men dog ikke fremadrettet efter den endnu, så der er vi ved at vælte over hinanden. Hun er heldigvis nem at koorigere sådan et sted, så tager møllen fint rundt. De 3 spring efter ser ud på videoen som om de står på linje, men det gør de ikke, det sidste står lidt ned i banen, og der var mange som smuttede inden om og trak på tunnellen. Igen er Prima nem at rette, og hun tager det med på vejen :) Fin balance, hun når lige at ramme på vej ned, men det kan ikke ses på videoen.

2, forsøg går meget bedre:

Igen bliver hun fint i starten. Jeg retter hende dog så hun sidder, og ikke dækker. Prøver endda at presse hende til at starte, men hun smækker hurtigt røven i græsset igen. Vippen går også bedre nu, hun har fint felt, men vil gerne have hende ned at stå og blive inden hun får lov at gå af. Trods hendes næsten 6 kilo, så kan hun ikke holde vippen helt ede, så hendes bagpart hopper lidt, men hun bliver stående alligevel :) Dygtig hund!
Meget flot slalom indgang, hun har haft meget svært ved at tage de slalom-indgange hvor hun skal dreje skarpt ind, men det hænger nok sammen med hendes ømhed i bagparten.
Jeg lærte af min fejl i første løb, og skiftede bagved posen, for at trække hende til den rigtige side, og møen går bedre, jeg kommer lidt lngere foran og kan bedre hjælpe hende ud på det sidste spring, men glider :/ Igen igen:( Gør jeg desværre tit i øjeblikket, ikke fedt med dårlig hofte. Dommeren ser desværre at hun springer opgangen til balancen :( Den lille skid! Men hun har tilgengæld en meget smuk nedgang! :) Og hurtigste tid af alle, også foran Ally, Doobi og Merci.
Jeg er meget stolt af min LILLE Primadonna :D Og synes hun klarede sit første konkurrenceløb med dommer og nr.skilte rigtig flot! Jeg er meget spændt på hvordan det går til fionia, mange mennesker, telte, larm og nye forhindringer... Hun er mere forsigtig på fremmede feltforhindringer, og det er øv med løbefelter, da hun kommer ud af sin rytme. Men det er sjov og spas, og vi glæder os bare til at være med :)

Ghetto løb selvfølgelig i stor klasse. Finn er desværre væltet på motorcykel, men er heldigvis sluppet med hudafskrabninger og blåmærker, men de sidder selvfølgelig de steder hvor man skal bøje i ledene, så det var hårdt for ham at løbe. Men løbe ville han altså.
I første løb er det tydelit at se at Ghetto undre sig over at Finn løber så stille og forsigtigt, og ikke rigtig kommer med, så han venter lidt på ham:

På vej over vippen kigger Ghetto desværre for meget på Finn, og samtidig med at han kommer skævt op, hopper han ned igen. Han er super dygtig til sin slalom, og tager en fin indgang, men afventer stadig Finn meget, og kan godt mærke han ikke er som han plejer. Tilgengæld kommer han super pænt rundt i møllen, og fint frem på de 3 spring, han får okay opgang,, men smutter lige lidt tidligt fra nedgangen. Men flot løb, når man tænker på omstændighederne.

Hans 2. løb var bedre:

Han har mere fart, og det er meget bedre flow! Han er bare altid så glad og sød at se på :)
OG en rigtig smuk opgang på balancen, som vi ellers har kæmpet med, men den virker til at sidde der efterhånden! X hvert fald fingre! Bolden lå for enden af balancen, så han løb helt ned. Stakkels min far som kæmpede med at løbe, og bare det at bøje benene. Vi håber alle han får det bedre til fionia!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar