mandag den 21. december 2009

Nordisk mesterskab 09

Jeg tog afsted til Nordisk med en lille sommerfugl i maven. Mine forventninger til mig selv, pga hvad jeg frygtede hvad andre havde til mig, var meget store. Jeg havde haft et rigtig godt VM, og håbede virkelig at kunne køre videre i den dur. Jeg føler Doobi er på toppen i sin karriere i øjeblikket, og det er så fedt at løbe med hende..
Turen derop var rigtig hyggelig, selvom køreturen tog 11 timer, gik de let med nogle wuptier :P Min far var bag rettet, og vi havde Lene og Sarah med i bilen også. Der var en dejlig ro i bilen, og man kunne sove hele vejen, NOT! Vi fik sladret og snakket hemmeligheder ;)
Vi var dog ved at blive søsyge pga af de mange bølger der var på de svenske motorveje, det er noget møg når bilen sejler sådan ikke Lene :P
Vi var fremme omkring kl 5, og fik endelig styr på vores værelser ved halv 7 tiden, og så kunne vi komme ud med hundene... Kl 7 mødtes vi med peter og julie for at spise mad.
Lørdag var vi tidligt oppe, og skulle løbe internationalt stævne... Det første løb var et spring løb. Doobi var rigtig tændt, og vi skulle ind og teste gulvtæppen.

Vi havde et kanont løb, men fik desværre en nedrivning.. Og da løbet var færdigt, og vi så tiderne var det endnu mere ØV! Vi havde nemlig bedste tid.... :( Så vi kunne have fået svensk cert :( Men men, det kan man jo altid sige....
Hun løb rigtig godt, og alt det som Sarah og jeg havde snakket om at jeg skulle være opmærksom på, og støtte hende ekstra meget, var intet poblem... Hun løb som en drøm. <3

Vores disk på 6-7 forhindring er lige så meget min skyld, som hendes..... Synes dog jeg viser det tydeligt med mine arme, at jeg vil have hende til at komme ind, men i anden omgang flytter jeg retningen på mine fødder, og så gør hun det rigtigt.... Men slalomindgangen synes jeg ikke var okay... Det var hendes, hun vader lige forbi 1. port, i langsomt tempo endda.... Den sidder normalt lige i skabet, så det var det jeg var mest ærgelig over..
Jeg brugte resten af banen på at træne felter, og det gik.

Vi kom sent hjem, og måtte skynde os i bad for senere at skulle til info møde, og gallamiddag.. Vi gik tidligt i seng, da søndagen igen bød på en lang dag..

De små lagde ud, og øv de kunne ikke fortsætte succesen fra dagen før. Det bliver mellem, og jeg var godt spændt, det skulle bare lykkeds, og banen var til at komme igennem, vi måtte bare kører på sikre løsninge og store buer...
Det var ikke et super løb, men det var et hold løb, vi løb sikkert... Jeg kan se på videoen, at det kligner hun var meget tæt på at tage nummer 5 bagfra, altså 1-2-5(bagfra), men det følte jeg ikke da jeg løb. Sjovt med kameravinklen, eller jeg simpelthen bare ikke har langt mærke til det. Gitte og jeg havde nemliug snakket om at man ikke skulle dreje dem for hurtigt efter nr. 2, da man måske kunne skubbe dem uden om nr. 3, der er jo trænet meget med at hente ting ude fra... Jeg lader hende få den store bue, så var jeg også sikker på at hun rev.. Det næste gik også fint, jeg får lavet en god tilgang til muren efter slalommen, havde Sarah advaret mig mod. Doobi kunne godt finde på at løbe forbi med den vinkel, og ellers rive den, så det blev den sikre løsning vi valgte... Jeg var ved at glemme banen efter posen, troede det var ved det første spring jeg skulle tage i mod, så i det Doobi kommer springene står jeg midt i springet, og hun kan næsten ikke lande. Synes det er rigtig flot at hun ikke rev den ned... Selvom jeg skal backe hende over 2. sidste (hvilket hun ikke er god til), får hun en fin lille bue, og vi skal BARE LIGE have sidste spring.... :( Men men men, forstår stadig ikke hvorfor hun skal løbe uden om det? Det er som en gåde for mig. Det har hun aldrig gjort før, hun tager gerne 5 ekstra som hun ikke skulle have haft, men aldrig den anden vej?? Jeg var knust, blev rigtig ked af det, var sikkert på at det hele var væk der... Og det viste det sig så også at være, pga af tidsfejlene......
Jeg synes endda at man kan se på videoen, at jeg holder den anden arm oppe, for at trække hende ind?? Men??


Jeg gjorde alt for at samle mig op igen, jeg ville give holdet et fejlfrit løb! Var ked af at skulle lave begynder fejl ved et NM, men ja, Doobi kan også lave fejl, selvom det ikke er tit det sker..
Starten går udemærket, vi får et stor bue ved slalom, men jeg presser hende ud i den, så jeg var sikker på en rigtig indgang. Problemet opstår først rigtigt mellem pose og tunnel, hun vil ikke løbe frem i tunnellen?? Og jeg bliver nødt til næsten at løbe forbi hullet og ind i balancen, før hun tager den? Yderst mærkeligt, eftersom hun normalt søger alt selv, i sær tunneller!? Jeg kommer så bag ud, og tør ikke skifte inden flyvet, i frygt om en berøringsfejl, hvis hun skulle løbe ud i mine ben, jeg skal så backe hende over flyvet, og må stå stille et stykke tid og hold earmen, da jeg synes hun har kurs i mellem markeringspindene, hun kommer rigtigt over, men vender så forkert... Der bankede mit hjerte hurtigt, eftersom jeg næsten havde set hende træde op på flyvet igen... Jeg får rettet det, og ender med at gennemføre løbet fejlfrit...
Vi lå på en 3. plads efter første løb, og rykkede så op på en 2.... Jeg vil sige stort tak til mine holdkammerater, i har været gode til at accepere min nedtur, og overholdte vores aftaler til punkt og prikke, det var en fornøjelse.. Lige ledes tak til vores fantastiske reserve, der valgte at gå ind og knalde et skide godt løb af som hvid hund, og vise os hvordan det skal gøre, og sidst med ikke mindst, give os håb for at det kan lade sig gøre!
Det sidste løb var finalen, Vi lå nr. 7, og med mange sekunder og fejl op til de andre. Jeg skulle bare ind og være fejlfri, så havde jeg måske en lille chance...
Det starter fint, men igen er hun anderledes, hun står og hopper flere gange foran spring 3, i stedet for bare at tage det? Hun søgte ingen ting, og skulle spørge 5 gange om det nu også var rigtigt.... Hun så efter slalommen reagere hun for godt. Jeg har for det meste svært ved at trække hende inden om noget, da vi længe har trænet det modsatte. Så jeg var forveredt på at skulle trække meget for at få hende inden om det. Men hun suger til mig med det sammen, har jeg får kun lige i sidste øjeblik sendt hende over springet.. Det går ganske fint ind til balancen? Så er hun igen ikke så selv.. Det er ikke noget med hun lige løber over feltet og tilfældigvis ikke rammer, men hun springer BIG TIME! Tor det er det største spring hun har lavet? Og måske også første gang hun har sprunget uden at få lov..... Nprmalt er hun ikke til at trække af. Den trænings video, der også ligger her på bloggen, fra hvor jeg blev undervist af Sarah, er et godt bevis for hvordan hun normalt er... >Ikke til at trække af overhovedet<... Så det kom lidt bag på mig.... Vi endte på en individuelt 4. plads, det er dobbelt så godt som sidste år, så jeg kan jo godt være tilfreds, synes bare det var ærgeligt med de to fejl typer... Havde hun revet 4 pinde kunne jeg forstå det, for sådan er Doobi, men det andet havde jeg ikke ventet. Det tog lidt tid at få bearbejdet det. Men det hjalp at vide jeg ikke havde flyttet plads, om hun havde taget feltet eller ej, da de andre også havde 5 fejl, og ingen tidsfejl...
Jeg er bare stadig stolt af vi endnu ikke har haft en disk i hverken
en finale eller i et mesterskab!


Jeg synes stadig det var synd for Gitte, hun var den mellemhund med det apsolutte bedste NM, af alle lande! Hun havde fortjent det, nu hvor det ikke kunne blive mig :P, så jeg gerne det var blevet hende med de løb hun fyrede af... Men som sagt Zinnia er ung endnu, og der er mange gode år i hende.... Det ´havde også været lidt for blær hvis hun gik ind og vandt sit første år på landsholdet :)
endnu en gang tak til Lene for at ville filme, og uploade mine løb! :)
Billeder fra turen, kan ses inde på mit picasa album, http://picasaweb.google.com/MikDooPri
Natasha Gjerulff Jensen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar