torsdag den 19. april 2012

DcH stevns, årets første udendørs stævne

YES nu kom årets første udendørs stævne! Det var bare skønt, men i sær fordi at vejret var det helt perfekte agility vejr!! Det var solskin, men en gang i mellem gik der en sky for solen, og dte var nu ganske fint.. For det var for varmt at løbe med jakke, men for koldt at sidde uden, så hundene havde det helt perfekt!!

Jeg kørte sammen med Jeanett, min søde kusine, som også fungere som min coach <3
Mit mål med dette stævne var, at få afprøvet noget at min træning: hurtigere og sikre felter, og min slalom træning, i at jeg skulle kunne være alle steder, og de skal lave den færdig alligevel :)
Resultat mål var at jeg gerne ville have nogle DM-udtagelser i de åbne..
Primas hovedmål er dog at vi skal have flere gennemførte løb, så vores mål var at være fejlfri i min. 2 løb.
Desværre havde jeg siden min løbetur om torsdagen, haft meget ondt i min akillesene :( Jeg forsøgte at benytte en ny slags tape og teknik som vi har lært om på skolen, til at støtte så vidt muligt.. Men desværre var jeg stadig en smule hæmmet i løbet af dagen :/

Cider:
Jeg startede ud med agility kl 1 med Cider. Hm, den var sådan lidt svær synes jeg.. Jeg var i hvert fald glad for at min lille hun er vant til udfordrende baner, og er vant til skift. For jeg tæller 7 skift i alt :/ Det var liiige i overkanten på en kl. 1.... Men men hun rev 2. pind, og resten var meget fint, er i hvert fald stolt af hendes felter :) Hun manglede lidt fart op på a'et, da hun er væltet inden, men får det alligevel fint, og balancen var lidt langsom, men tilgengæld helt nede og stå :) Og vippen var også fin :) Jeg er meeget stolt af min lille pige..
Næste løb var agility åben, det var faktisk en ganske udemærket bane.. Jeg var dog lidt ked af udgangen af posen, da de skulle 180 grader tilbage igen.. Igen var hendes vippe og balance rigtig gode :D MEGET stolt! Jeg havde troet jeg var lidt længere fremme efter balancen, så jeg kunne nå at lave et skift inden slalom, men det nåede jeg ikke, og besluttede lynhurtigt at ville afprøve min slalom-træning :) Jeg har prøvet de sidste par uger at få Ciders slalom til at blive mere selvstændig, så jeg både kan trække væk, men også lave skift over det hele.. Hun er meget stærk i at jeg laver blind-skift ved enden af slalommen, men når hun kunne det, så tænkte jeg at ville prøve det andet vi er ved at træne op, nemlig at skifte bagved, men den vinkel var lige svær nok, så hun drejede rundt vi fik en væring... ØV, for det var et super flot løb, resten var fejlfrit, og helt perfekt A-felt!! Meget stolt!! Bagefter ærgede det mig lidt at jeg skulle afprøve det i dette løb, da det var en åben klasse, og jeg kunne have fået en DM-udtagelse :/ Men men, nu ved jeg hvor langt vi er nået med vores træning :)
Det næste løb var spring åben, og hvilket fedt løb :D Jeg er super stolt over hende.. Der var lidt handling i starten, og så kom der en laang strækning, hvor jeg godt kunne ønske hun trak lidt mere fremad :) Meen det er jo Ciders "problem" i forhold til Prima, hun er rigtig god til tæt handling, men hun mangler lidt frem drift mod forhindringer og væk fra mig :) Der var også en tunnel man kunne vælge at handle fra bagsiden, så det prøvede jeg og det lykkedes :) Dejligt, ligeledes var der en lidt svær slalom indgang, som hun klarede helt perfekt!! OG så valgte jeg at tage i mod i slutningen, i stedet for blindskift, og det lykkedes også :) Og så var der en lang ud tur, hvor posen var 2 sidste forhindring... Den var jeg lidt spændt på, for Cider har jo haft lidt problemer med posen, og nu var det ikke sikkert jeg kunne nå at støtte hende, OG hun plejer at dreje meget lige efter, og hvor ville det være ærgeligt at hun drejede væk fra sidste forhindring...MEN jeg fik lige reddet det med en back ;) Så et fejlfrit løb til Cider og mig :D Og vi bliver nr. 3 :D Kun slået af Primadonna og Dweet.. Så vi fik endnu en DM-udtagelse, og dette var vores 3. spring udtagelse, og nu mangler vi så kun 3 i agility ;)
Sidste løb fra Cider var spring kl. 1.. Denne bane var meget nemmere end agility kl. 1, og den lå også meget bedre som en klasse et bane.. Vi havde et super løb, også feljfrit! OG vi vandt klassen :D


Primadonna:
Hendes første løb var agility klasse 3, det var en udemærket bane, dog var der 2 spring lige efter A'et, som var vinklet lidt svært for Prima og jeg.. Da hun springer meget langt, og ikke er så god til at springe rundt om støtterne.. Jeg forsøgte at løbe stærkt, og nå at tage i mod efter det 1. spring og igen efter det andet... Men pga af min smerte i akillesenen, overvurderede jeg min hastighed, og nåede ikke helt op og forberede i tide, hvilket gør at Prima lige river det første spring :( Ellers havde vi et fedt løb!! Jeg vælger at presse hende på balancen, og fortsætter mit løb videre, MEN for søren hvor var hun sej! Hun blev helt perfekt!! Slalommen stod også på en måde, så jeg kunne afprøve min træning, med at bevæge mig væk fra slalommen, HVILKET hun gjorde til UG! At jeg lige glemmer 2 spring efter den sidste gule tunnel, er jo ikke hendes skyld, men vi har bare et super flot løb!! Jeg var i hvert fald helt høj bagefter!! Så "næten" et fejlfrit løb, en nedrivning, og ellers hørte hun så fint efter alt jeg sagde <3
Næste løb var agility åben, og jeg håbede virkelig at vi fik denne DM-udtagelse, da vi kun har 1 i agility fra Vilhelmsborg. Løbet starter rigtig godt, og hun har igen en smuk smuk balance <3 og slalom indgangen var heller intet problem! MEN desværre sker der et eller andet i slalommen, som gør at jeg ser hun kommerforkert ud :/ ØV, men jeg vælger at løbe videre.... Men for søren et fedt løb, resten var fejlfrit, og smukt A, og jeg er igen såå tilfreds!! Så "næsten" endnu et fejlfrit løb.. :D
Så kom det til spring åben. Hele sidste år, havde vi meget problemer med vores spring klasser.. Men ikke i år :D Vi havde et super sejt løb, og om vi ikke vinder klassen :D SÅÅ STOLT! Nu har vi vores 3. og sidste udtagelse i SPRING, hvem havde troet det :D Måske der er håb for at vi får vores spring-campionat i år :D
Sidste løb for Prima var spring klasse 3.. Denne bane var en lille smule kedelig, det var bare rundt og rundt, og Prima kunne næsten løbe banen selv.. Men så nem kan den jo heller ikke have været, for vi var jo ikke fejlfrie.. Hun rev endnu en pind :/ Øv, men så blev det så besluttet, at nu skal springene op på 35 igen til træning! For de nedrivninger er bare toltalt øv....
Et andet trænings projekt vi har haft er at få Prima til at dreje snævert efter tunneller, hun er meget god til at løbe lige ud, men hun sætter først farten ned når hun kommer ud af tunullen, og hun er i forvejen ikke den bedste til at dreje på en 25 øre, så det kan i nok regne ud giver et noget større buen... En ting er at det koster en del tid, men noget andet er, at hendes store buer åbner op for mange andre fl´ælder og tit bliver hun lidt for fristet ;) Og det der var svært ved Prima var, at hun var lige glad med hvor meget eller højt man råbte, eller hvor meget man stod i vejen... Hunløb bare ind i en :/ Men så måtte jeg helt ned og spære for hullet, så kunne hun godt stoppe, men det mindste jeg fjernede mig fra hullet, så jernede hun bare forbi igen.. :/ Men nu med MEGET træning i at hun skal stoppe "2 on 2 off" i tunnellen, når jeg har en hånd foran hullet, og en masse godbidder og belønning, virkede til at hjælpe.. I hvert fald når jeg blev stående :) MEN nu virker det til at hjælpe på at hun tager farten lidt mere af og kommer lidt pænere rundt efter tunnellerne end før, selvom jeg ikke bliver heeelt stående.. MEN til konkurrence er hun altid meget mere tændt, så jeg valgte at bruge mit spring 3 løb, på at fortælle hende det også gælder i konkurrence.. Og jeg valgte derfor at stoppe hende helt op, og hvor var hun dygtig!!! Selvfølgende stoppede hun og stod fint og logrede, og kom fint rundt da jeg fjernede mig igen :) Og det jeg er endnu mere stod over er, at selvom hun bliver stopper i tunnellen, så er hun kun et ½ sekund efter Dweet som vinder klassen :) Hun har ændret sig så meget i år!! Sidste år kunne hun godt finde på at tage røven lidt på mig, når det virkelig galdt, og når stressen kørte lidt højere... MEN i år virker hun helt ændret, hun har ikke en eneste gang taget røven på mig, og hører så fint efter, og min træning virker også til at sidde lige der hvor den skal :D
Jeg glæder mig helt vildt til denne sæson!! Og selvom vi kun har 1 resultat med hjem fra dette stævne,så er jeg meget stolt over hende, og OS! Vi gennemføre alle baner, eller jeg glemmer banen i den første, og hun laver slalomfejl hvor vi løber videre, som giver disk, men det jeg går mest op i, ER at vi ikke misforstår hinanden, eller hun tager røven på mig... Vi er efterhånden så sammen smeltet, og ved hvor vi har hinanden, og har gennemført banerne rigtigt :) MEGET STOLT!


Doobi havde fornøjelsen at løbe med Jeanett, som hun elsker ;) Selvom Doobi er blevet 10 år, skal hun bestemt ikke snydes!! Hun løb de 2 åbne, og fik en disk i den ene, fordi hun hørte liiige for godt efter.. Jeanett vil sende hende i et tunnel hul, og så drejer hun væk, og Doobi drejer selvfølgelig med, for det gør hun altid :) De skal have lidt mere træning sammen så de ved hvor de har hinanden :) Men det næste løb var super flot, og det vinder de :)


Jeanett løb selvfølgelig også med Knoppers, og hvor er det skønt at se det samarbejde de er i gang med at få bygget op! De havde nogle såå flotte løb! Vi frygtede lidt at han ville være som "køer på græs" da Knoppers jo eeelsker at løbe stærkt, og i sær på græs :) Men han er bare så lækker den dreng, og hvor er de bare blevet gode sammen!!


Mine forældre var også med :)

Finn og Ghetto: Deres bedste resultat var at vinde spring åben, og spring kl. 2


Finn og Bugsy: Deres bedste resultat var at vinde spring åben senior


Helle og Ally: Deres bedste resultat var at blive nr. 2 i spring åben, kun slået af sønnen Ghetto :)


Helle og Merci: Deres bedste resultat var at blive nr. 2 i agility åben


Jeg har jo også fornøjelsen af at følge Susanne og Dweet tæt, Dweet er Primas halvbror, og den heldige mand jeg har udvalgt til Cider. Vi glæder os rigtig meget til dette kuld, og i kan se hans stævne her :)


Vi havde en skøn dag alle sammen, det var i hvert hyggeligt :)
Og nu kan vi slet ikke vente til næste stævne, som blive DKK Albertslund i næste uge :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar