torsdag den 8. oktober 2009

10 ting at huske på: Hundens 10 bud

1. I løbet af de 10 til 12 år som jeg forventer at leve, vil jeg gi dig min hengivenhed, troskab og glæde - Forsøg at give mig noget igen.
2. Du har dine venner, dit arbejde og dine interesser. - Jeg har kun dig, la mig ikke være for meget alene.
3. Næste gang du får lyst til at slå mig husk at mine tænder kunne med lethed bide din hånd over - Men gør jeg brug af min magt ?
4. Jeg er ikke et menneske - Du må versætte mig for mine egenskaber som hund.
5. Faste regler gør mig tryg og det er din opgave at være konsekvent, når du lærer mig disse.
6. Jeg er ikke skabt til at ligge stille og holde mig i ro - Jeg SKAL motioneres.
7. Jeg elsker at arbejde sammen med dig - Lær mig noget nyt.
8. Jeg kan blive bange mens jeg hviler - lad ikke andre forstyrer mig.
9. Det hender at du kan have dine dårlige dage - men husk at jeg også kan have mine.
10. Når jeg bliver skrøbelig og ikke længere kan glæde mig over hverdagen, og inden jeg bliver fuld af smerter - lad mig gå til hvile på en værdig måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar