mandag den 12. oktober 2009

Klubmesterskab i Maribo DCH

Familien Jensen tog 3 titler ud af 4 mulige :)

Da jeg var yngre, havde jeg fornøjelsen af at løbe lidt med Annis hunde, og for sjov skyld meldte vi Baloo til. Baloo er en 11 årig gammel blue merle border collie, han har været ret stresset og svær at styre, derfor har han ikke løbet så meget i sine tidligere år. Jeg har dog nydt det hver gang.

Dagen startede tidligt, og vi kom godt fra start. Vi startede op med en springbane som opvarmningsløb, og Doobi vandt dette løb, trods en dum handler som glemte banen to steder, rettede hun bare op, da jeg endelig stod og pegede mod de rigtige forhindringer. Baloo blev nr. 2, og Bugsy lagde ud med en disk. Finn lang tid i forvejen prøvet at psyke de andre :) Og valgte så at troppe op i en T-shirt: Klar vinder Bugsy. Kan du læse dette, er du for tæt på Champen! Forventet.
Så det havde været lidt pinligt, hvis han havde forsat den stil, som han lagde ud med. Det var dog ikke tilfældet.
Næste springløb tæller, Doobi vinder sit fejlfrit. Baloo og Bugsy vinder også deres, men har desværre også to nedrivninger. Baloo løb en af hans bedste løb nogen sinde, han var bare sej. Hans springteknink har aldrig været fantastisk, men han er en lille border, så det hjalp da han kom ned og springe senior. Dog rev han dobbeltspringet og udspringet.

Andet løb var en ag-bane, som jeg selv havde tegnet, jeg var lidt spændt hvad de andre sagde til den, og hvor mange der blev disket. Men de fleste kom igennem, og jeg hørte intet brok over noget, så det var dejligt. Jeg gik ind og træneede meget felter, men alligevel vinder Doobi fejlfrit med en god tid og bliver klubmester. Baloo river igen dobbeltspringet, stakkels gamle dreng, han kan nok ikke bedømme så godt mere. Men ellers fejlfri, hans konkurrent blev disket i sit første tællende løb, så der behøvede meget udregning til, for at vide jeg var blevet klubmester.


Bugsy havde et rigtig flot løb, men igen to nedrivninger. han var heldig at resten også havde mange fejl eller disk med, for han vinder og bliver klubmester. Heller og Ally havde ellers to rigtig gode løb, i det første spring-løb bliver hun disket på 2. sidste forhindring, fordi Ally tager springet tilbage igen, i stedet for at løbe uden om, det var ærgeligt, for hun vinder ag-løbet. Det var to flotte løb, og det var det også med Merci, som blev nr. 2 i ag-løbet.
Klubmestre 09: Stor - Finn og Bugsy, Mellem - Natasha og Doobi, Stor senior - Natasha og Baloo, Lille - Birgitte og Badu, Junior - Vicki og Sigurd

Som en hyggelig afslutning valgte vi at bytte hunde. Det er altid sjovt at se andre løbe med ens hund. Jeg løb med Susans Easy, Annis Baloo og min mors Merci. Jeg havde faktisk nogle gode løb med dem alle, men gennemførte kun banen med Baloo.. Det må ha været en meget svær bane :) Mercis løb, var faktisk en af hendes bedste nogen sinde. Hun havde vildt god fart og var koncentreret hele banen rundt. Der var desværre det ene sted hvor hun blev disket, jeg får regnet med hun reagere som Doobi, og i det hun kommer skudt ud af en lige tunnel, og skal have hende drejet, kalder jeg hendes navn og regner med hun kommer, hvor Merci i stedet blæser med 110 bag ryggen på mig og tager springet der står 8 meter længere nede i banen, men dog lige ud for hullet. Men men men, det var min fejl og ikke hendes, jeg glemte hunden kun er 2 år til Januar, og at det var mit første løb med hende, så selvfølgelig reagere hun ikke på mine kommandoer på samme måde som Doobi gør. Jeg synes vi havde et fedt løb, og kan være det ikke var sidste gang jeg låner min mors hund. :)

Natasha Gjerulff Jensen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar